واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۹۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱

پایان پانزدهمین دادگاه مهدی هاشمی

پانزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی حدود ساعت 9:30 در دادگاه انقلاب آغاز شد.
تدبیر24: در ادامه رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی در شعبه 28 دادگاه انقلاب، وی امروز (شنبه) به همراه وکلای مدافع‌اش در دادگاه حضور یافت.

محمود علیزاده‌طباطبایی یکی از وکلای مدافع مهدی هاشمی پیش از ورود به دادگاه در جمع خبرنگاران گفت که امروز ادامه دفاعیات انجام می‌شود.

این جلسه همانند جلسات قبلی دادگاه به صورت غیرعلنی برگزار شد و حدود ساعت 12 پایان یافت.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی پس از پایان پانزدهمین دادگاه مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وکالت را به عنوان یک شغل مقدس انتخاب کرده‌ام و در طول 22 سال گذشته هرگز از ناحق دفاع نکرده‌ام. قوه قضائیه می‌تواند یک مورد بیاورد که من از ناحق دفاع کرده باشم.

وی ادامه داد: در این پرونده مهم آن‌چه که بر خود واجب و لازم می‌دانم دفاع از حریم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: در مملکت سفره‌ای به هر جهت پهن بوده و برخی افراد بر سر این سفره نشسته بودند. حال این سفره جمع شده و این دشمنی‌ها از اینجا آغاز شده است.

علیزاده‌طباطبایی تصریح کرد: علت این که اجازه نمی‌دهند دادگاه را علنی کنیم به این دلیل است که مسائل را نمی‌توان افشا کرد؛ زیرا با حیثیت نظام سر و کار دارد. دادگاه روند عادی خود را طی می‌کند و دفاعیات انجام می‌شود.

علیزاده‌طباطبایی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا از محتویان نامه‌ای که آقای رسایی به قاضی مقیسه داده اطلاع دارید یا خیر؟ گفت: بله، در نامه ذکر شده که جلسات دادگاه به صورت علنی برگزار شود و قاضی مقیسه نیز گفتند که وکلا هم از روز اول اصرار بر علنی بودن جلسات دادگاه داشتند، اما ما به دلیل مصالحی موافقت نکرده‌ایم. در واقع رویه این گونه نبوده است که دادگاهی که از ابتدا به صورت علنی یا غیرعلنی برگزار شده تغییری در ادامه جلسات آن بیفتد.

وی خاطرنشان کرد:‌ مشخص نیست دفاعیات ما و آقای هاشمی تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

وکیل‌مدافع مهدی هاشمی در پاسخ به این پرسش که دفاعیات بیشتر در بخش امنیتی است یا سیاسی، اظهار کرد: از روز اول هم گفتم که پرونده سیاسی است نه امنیتی و اقتصادی. ما مورد به مورد کیفرخواست را مستدل پاسخگو هستیم.

وی در ادامه گفت: پرونده‌های بعد از سال 88 که در رابطه با انتخابات بود و وکالت آنها را بر عهده داشتم یک ریال حق‌الوکاله دریافت نکردم.

علیزاده‌طباطبایی در رابطه با آخرین جزییات پرونده غنچه قوامی گفت: پرونده موکلم به دادسرا ارسال شده است. در واقع در این پرونده دو خلاف صورت گرفته است. اول این که به صراحت قانون، بیشتر از حداقل مجازات قانونی جرم نمی‌توانند وی را در بازداشت موقت نگه دارند که حداقل مجازات جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام سه ماه تا یک سال است، ولی موکلم نزدیک به 5 ماه است که در بازداشت به‌سر می‌برد.

وی ادامه داد: دومین خلاف این است که بعد از ختم رسیدگی ظرف یک هفته باید رای را صادر کنند. 22 مهر ماه ختم رسیدگی اعلام شده اما تا امروز رای مربوط به پرونده را ابلاغ نکردند و مطرح شده که دلایل جدیدی در پرونده پیدا شده است.

بر اساس این گزارش، جلسه بعدی دادگاه 19 آبان ماه برگزار می‌شود.

جلسه قبلی دادگاه، 10 آبان ماه با حضور مهدی هاشمی و وکلای‌مدافع وی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: