واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱

رقابت برنده نخل طلا با «فون تریه»

نامزدهای بیست‌وهفتمین دوره جوایز فیلم اروپا در بخش‌های بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگری و فیلمنامه‌نویسی معرفی شدند.
تدبیر24: مسئولان برگزاری بیست و هفتمین دوره جوایز فیلم اروپا پنج فیلم «خواب زمستانی» از ترکیه، «لویاتان» از روسیه، «نیمفومینا» از دانمارک، «آیدا» از سینمای لهستان و «توریست» از سوئد را به عنوان نامردهای کسب عنوان بهترین فیلم سال 2014 اروپا معرفی کردند.

فیلم «خواب زمستانی» ساخته «نوری بیلگه جیلان» در جشنواره کن امسال جایزه معتبر نخل طلای بهترین فیلم را از آن خود کرد و فیلم «لویاتان» به کارگردانی «آندری زیاگینتسف» نیز جایزه بهترین فیلمنامه این رویداد سینمایی را از ان خود کرده بود.

«نیمفومنیا» فیلم کارگردان جنجالی دانمارکی «لارس فون تریه» نیز یکی دیگر از شانس‌های کسب عنوان بهترین فیلم سال اروپاست که امسال برای اولین بار در جشنواره فیلم برلین به روی پرده رفت.

دو فیلم «آیدا» ساخته «پاول پالیکوفسکی» و «توریست» از «روبن اوستلاند» نیز به ترتیب نماینده سینمای لهستان و سوئد در هشتاد و هفتمین دوره جوایز سینمایی اسکار خواهند بود.

در بخش بهترین کمدی جوایز فیلم اروپا نیز سه فیلم «کارمینا و آمن» به نویسندگی و کارگردانی «پاکو لئون» از اسپانیا، «پایان هفته» ساخته «راجر میشل» از انگلستان و «مافیا تنها در تابستان می‌کشد» به کارگردانی «پیرفرانچسکو دیبیریتو» از سینمای ایتالیا برای کسب عنوان بهترین کمدی رقابت خواهند داشت.

«نوری بیلگه جیلان» کارگردان صاحب نام ترکیه‌ای فیلم «خواب زمستانی»، «آندری زیاگینتسف» (لویاتان)، «پاول پالیکوفسکی» (آیدا)، «استیون نایت» (Locke)، «پائولو ویرزی» (سرمایه‌انسانی) و «روبن اوستلاند (توریست) نیز نامزد کسب عنوان بهترین کارگردان در بیست و هفتمین دوره جوایز فیلم اروپا معرفی شدند.

در بخش بهترین بازیگر مرد جوایز فیلم اروپا «برندان گلیسون» (Calvary)، «تام هاردی» (Locke)، «الکسی سربریاکوف» (لویاتان)، «اسکان استراسگارد» (نیمفومینا) و «تیموثی اسپال» (آقای ترنر) نامزد کسب جایزه شناخته شدند و در بخش بهترین بازیگری زن نیز «ماریو کوتیلا» (دو روز، یک شب)، «ماریان آلوارز» (مجروح)، «والریا برونی تدشی» (سرمایه انسانی)، «آگاتا کولنسرا» (آیدا) و «آگاتا زبوچوفسکا» (آیدا) نامزد کسب جایزه‌اند.

در بخش بهترین فیلمنامه جوایز فیلم اروپا 2014 نیز «نوری بیلگه جیلان» به همراه «ابرو جیلان» برای نگارش فیلمنامه «خواب زمستانی»، برادران «داردن» برای نگارش فیلمنامه «دو روز، یک شب»، «استیون نایت» (Locke)، «آندری زیاگینتسف» و «اولگ نگین» (لویاتان) و «پاول پالیکوفسکی» و «ربکا لنکویچ» (آیدا) نامزد کسب جایزه شناخته شدند.

وایز فیلم اروپا هرساله از سال 1998 توسط آکادمی فیلم اروپا برگزار می‌شود و مجموعه جوایزی را به برترین دستاوردهای سینمایی اروپا در بیش از 10 بخش اهدا می‌کند. این جوایز که مهمترین جایزه آن بهترین فیلم سال است، مختص سینمای اروپا و کارگردانان، تهیه‌کنندگان و بازیگران اروپایی است.

مراسم جوایز فیلم اروپا، هر ساله به تناوب در برلین و سایر شهرهای اروپایی برگزار می‌شود، امسال در تاریخ 13 دسامبر در شهر ریگا پایتخت لتونی برگزار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: