واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۹۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴

تشدید درگیری ها در شرق اوکراین

منطقه 'دونتسک' در شرق اوکراین شب گذشته (شنبه شب) درگیری های سنگین توپخانه ای را شاهد بود.
تدبیر24: درگیری میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان در شرق اوکراین در نزدیکی مرکز شهر دونتسک روی داد و تبدال آتش برای چندین ساعت ادامه یافت.

براثر تشدید درگیری ها ،مقررات منع آمد و شد شبانه در دونتسک برقرار شد.

این منبع خبری درگیری های مسلحانه شب گذشته را از زمان اعلام آتش بس، بی سابقه خواند و افزوده است: این ناآرامی ها ساعاتی پس از آن که سازمان امنیت و همکاری اروپا از حضور کاروان نظامیان و تانک های روسیه در شرق اوکراین ابراز نگرانی کرد، بوقوع پیوست .

تعدادی از ناظران این نهاد اروپایی به منظور نظارت بر اجرای مفاد آتش بس که در چارچوب توافق نامه میان نیروهای دولتی کی یف و جدایی طلبان شرق اوکراین در 5 سپتامبر (14 شهریور) به امضا رسید، در خاک اوکراین به سر می برند.

کی یف و سازمان امنیت و همکاری اروپا روزشنبه اعلام کردند که کاروانی متشکل از نیروهای نظامی روس به همراه تجهیزات نظامی و سلاح سنگین وارد شرق اوکراین شده است.

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه این اتهام را رد کرد.

شرق اوکراین به رغم اعلام آتش بس همچنان دستخوش ناآرامی است و درگیری های پراکنده در این منطقه همچنان قربانی می گیرد. سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرده که از آغاز ناآرامی ها در شرق اوکراین از ابتدای ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) تاکنون چهار هزار نفر که بیش تر آنان غیرنظامی بوده اند، جان باختند.

برکناری 'ویکتور یانوکوویچ' رییس جمهوری پیشین اوکراین در ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن/اسفند 1392) به دلیل امضا نکردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا و روی کار آمدن دولتی جدید در کی یف، بخش های شرقی اوکراین را که اکثریت مردم آن روس زبان هستند، به عرصه فعالیت طرفداران حفظ هویت روسی تبدیل کرد.

اوکراین، روسیه را به حمایت از جدایی طلبان متهم می کند، اتهامی که همواره از سوی مسکو رد شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: