واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۳۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹

ساخت روبات‌پرنده دانش‌آموزان مشهدی

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی وابسته به آستان قدس رضوی گفت: دانش آموزان پسر واحد چهار مدارس امام رضا (ع) این بنیاد زیر نظر پژوهش سرای امام رضا (ع) موفق به طراحی و ساخت روبات پرونده شدند.
تدبیر24: 'محمد تقی فخریان' افزود: این روبات عمود پرواز شش موتوره، قابلیت تصویر برداری هوایی باکیفیت بالا و تشخیص موقعیت جغرافیایی و تخمین ارتفاع را دارد.

وی گفت: فیلمبرداری هوایی از مراسم در مناسبتهای مختلف و نیز کاربردهای دیگر از جمله فیلمبرداری از مزارع کشاورزی به منظور سهولت در برنامه ها از دیگر قابلیت های این روبات است.

فخریان افزود: روبات پرنده بعد از یک ماه فعالیت مداوم و در قالب 40 جلسه کلاس آموزشی به همت گروهی از دانش آموختگان واحد چهار آموزشی در مهرماه جاری ساخته و با موفقیت آزمایش شد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی گفت: با توجه به اهداف راهبردی این بنیاد در زمینه ارتقای استانداردهای آموزشی و پژوهشی و به منظور آشنایی دانش آموزان با علوم جدید بویژه در گرایش هوا و فضا پژوهش سرای امام رضا (ع) اقدام به تشکیل کمیته هوا ، فضای دانش آموزی کرده است.

فخریان خاطر نشان کرد: آیین نامه فعالیتهای هوا ، فضا از سوی پژوهش سرای امام رضا (ع) تدوین و به کلیه مدارس امام رضا (ع) ارسال شده و همانند سالهای قبل، فعالیتها و طرحهای نو و ابتکاری در این زمینه از پشتیبانی علمی و مالی پژوهش سرا برخوردار می شوند.

اکنون شش هزار و 264 دانش آموز در 14 مدرسه امام رضا (ع) در مشهد به تحصیل اشتغال دارند و پژوهش سرای بنیاد فرهنگی رضوی در مشهد بستر فعالیتهای پژوهشی، علمی و مهارتی این دانش آموزان را فراهم می کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: