واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

ایران بغداد را نجات داد

'موید اللامی' دبیر کل اتحادیه روزنامه نگاران عراق در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات در تهران گفت: جمهوری اسلامی ایران مانع سقوط بغداد به دست تروریست های داعش شد.
تدبیر24: موید اللامی با تشکر از کمک های جمهوری اسلامی ایران به عراق افزود: ایران همچنان به این کمک ها جهت حفظ عتبات مقدسه از تجاوز داعش ادامه می دهد.

وی با ابراز تاسف از کمبود امکانات عراق و تکنولوژی پیشرفته در همه زمینه ها از جمله اطلاع رسانی گفت: خوشبختانه ایران از جدیدترین تکنولوژی ومتخصصان در زمینه های مختلف از جمله اطلاع رسانی برخوردار است و ما می توانیم از امکانات وتجارب ایران بهره ببریم.

دبیر کل اتحادیه روزنامه نگاران عراق گفت: رسانه ها تاثیر زیادی بر سیاست جهانی دارند وارتباط تکنولوژی با مسائل روز دنیا بسیار نزدیک است به طوری که بسیاری از انقلاب های اخیر از جمله انقلاب تونس طریق تکنولوژی ارتباطات وشبکه های اجتماعی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه گروههای تروریستی عراق 4000 صفحه شخصی در شبکه توییتر دارند، بر ضرورت به روز شدن رسانه های عراق تاکید کرد.

وی با تقدیر از برگزاری نمایشگاه مطبوعات گفت: ما از این طریق می توانیم با رسانه ها ووسایل ارتباط جمعی دیگر کشورها آشنا شویم.

وی در خصوص حقانیت ایران در بهره مندی از انرژی هسته ای گفت: ایران به خوبی توانست کلید دانش هسته ای وکاربرد آن در زمینه های فیزیک، پزشکی وحتی اطلاع رسانی را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی صدها کلاهک هسته ای در اختیار دارد گفت: رژیم غاصب با استفاده از ابزار رسانه ، ایران را به عنوان خطر معرفی می کند.

موید اللامی افزود: ایران وعراق باید استراتژی رسانه ای مشترک داشته باشند چرا که رقابت در دنیا دشوار است اگرچه خطرناک نیست.

وی به فعالیت رسانه های دروغ پرداز از جمله العربیه والجزیره پرداخت وگفت: این رسانه ها حقایق را وارونه جلوه می دهند.

اللامی با تایید خطرناک بودن حرفه خبرنگاری به 400 خبرنگار شهید در عراق که شماری از آنها به دست نیروهای آمریکایی وشماری دیگر به دست تروریست ها در جریان انتخابات ویا مناسبت های دیگر به شهادت رسیدند اشاره کرد.

وی ضمن محکوم کردن اشغال عراق توسط آمریکا گفت: این امر موجب ایجاد شکاف در جامعه عراق شد که مشکلاتی ما امروز با آن در خصوص شیعه ،سنی وکردها مواجه هستیم ناشی از همین امر است.

دبیر کل اتحادیه روزنامه نگاران عراق خواستار وحدت رسانه های جهان اسلام برای مقابله با دشمن صهیونیستی شد و گفت: در جنگ غزه وحدت ارتش رژیم صهیونیستی و آمریکا را می توان در عملکرد دو روزنامه مخالف 'نیویورک تایمز' و'واشنگتن پست' که به صورت هماهنگ به نفع اسرائیل می پرداختند ملاحظه کرد.

وی در خصوص راههای تقویت همکاری اطلاع رسانی ایران وعراق برای مقابله با داعش به ایرنا گفت: تقویت رابطه دو کشور نباید فقط منحصر به موسسات ونهادها باشد بلکه ملت های دو کشور باید ارتباط بسیار نزدیک با یکدیگر داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت بهره گیری عراق از تجربیات ایران گفت: ایران می تواند عراق را به سمت پیشرفت سوق دهد و عراق امروز بیش از هر روز دیگری به رابطه با ایران در همه زمینه ها نیازمند است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: