واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۳۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴

نشت هم اندیشی در ارزروم ترکیه

نخستین نشست هم اندیشی دانشجویان و اساتید زبان و ادبیات فارسی با شرکت استادان و دانشجویانی از ایران و ترکیه روز دوشنبه در دانشگاه آتاترک ارزروم برگزار شد.
تدبیر24: این نشست را وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با همکاری بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آتاترک در دانشکده ادبیات این دانشگاه برگزار کرد.

این نشست با اقبال تعداد زیادی از دانشجویان بخش زبان و ادبیات فارسی و دوستداران زبان فارسی روبه رو شد .

'رحیم کوشش' استاد ایرانی و میهمان بخش زبان و ادبیات فارسی در این نشست با خواندن شعر مرگ قو و ابراز نهایت صناعت و احساس ادبی این شعر حاضران را بیش از پیش با فصاحت زبان فارسی آشنا کرد.

'حسن دیدبان' وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ارزروم همچنین برگزاری چنین نشست های ادبی را برای تقویت مکالمه دانشجویان زبان وادبیات فارسی و آشنایی با زیبایی شناسی زبان وادبیات فارسی بسیار موثر ومفید دانست.

وی با خواندن اشعاری از قیصر امین پور مورد تشویق دانشجویان و حاضران جمع قرار گرفت.

همچنین پرفسور 'ویس دگیرمنچای' معاون دانشکده ادبیات و استاد بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ارزروم با اشعار به مثنوی معنوی، وجود شخصیت های ادبی همچون مولانا را بسیار ارزشمند دانست.

وی از ادبیات و دین به عنوان عوامل مهم در پیوند های ارزشی ملت ها یادکرد.

پرفسور 'نعمت ییلدیریم' از دیگر مقام های دانشگاه ارزروم از وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران تقدیر و ابراز امیدواری کرد که این نشست ها با حمایت های وابستگی فرهنگی کشورمان ادامه داشته و دانشجویان با ادبیات غنی فارسی بیشتر آشنا شوند.

'احد امیر چوپانی' از اساتید ایرانی الاصل بخش زبان فارسی در ترکیه با شمردن زیبایی ها و توانمندی های ایران از وابستگی فرهنگی کشورمان خواست که دانشجویان زبان فارسی را با این زیبایی ها آشنا کرده و امکان ایجاد دوره های آموزشی، علمی و تفریحی در جمهوری اسلامی ایران را برایشان فراهم آورند تا شنیده های خویش را در قالب دیده ها بگنجانند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: