واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۳۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
عضو شورای شهر تهران:

ساخت اضافه بنا در پاساژ علاءالدین

عضو هیات رییسه شورا با اشاره به ساخت طبقات فوقانی در پاساژ علاالدین گفت: ساخت اضافه بنا در پاساژ علاءالدین غیرقانونی است
تدبیر24: ابوالفضل قناعتی روز سه شنبه در صد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: پاساژ علاءالدین 4 طبقه پارکینگ منفی دارد که خلاف مقررات عمل کردند که از سه طبقه آن استفاده تجاری می کند.

وی اظهار کرد: مغازه های موجود در 9 طبقه پاساژ علاءالدین یک هزار مغازه است که با توجه به مغازه داران و همچنین تردد خریداران روزانه 15 هزار نفر در این مجموعه در حال تردد هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط و وضعیت این پاساژ چنانچه اتفاقی رخ دهد پیش بینی می شود که 10ها هزار نفر از مردم زیر دست و پا بمیرند گفت: در سال 75 مجوز ساخت این بنا داده شده است و در سال 88 شورا و شهرداری ساخت اضافه بنا در این پاساژ را ممنوع می کند ضمن اینکه آتش نشانی نیز با اضافه شدن بنا در این پاساژ مخالفت کرده است اما در سال 93 شاهد هستیم که دو طبقه به این مجموعه اضافه می شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تخلف صورت گرفته در خصوص ساخت اضافه بنا در این پاساژ گفت: با وجود اینکه در کمیسیون ماده 10 علاوه بر اینکه رای بر قلع این پروژه داده شده است اما شاهد هستیم که دو طبقه در این پاساژ ساخته شده است.

وی گفت: قطعا ساخت اضافه بنا در این مجموعه و پاساژ جان مردم را به خطر می اندازد و افرادی که در این پروژه مسئول هستند با جان مردم بازی می کنند که باید به آن رسیدگی شود.

علیرضا دبیر: یک فوریت طرح «سیاست ها و رویکردهای بودجه سال 94 شهرداری تهران» به تصویب رسید

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت طرح «سیاست ها و رویکردهای بودجه سال 94 شهرداری تهران» اظهار کرد: شهرداری تهران موظف است لایحه بودجه سال 94 را تا پایان دیماه سال جاری به منظور تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند زیرا تسریع در تصویب سیاست های ابلاغی لایحه بودجه در شورا ضروری است.

دبیر با بیان اینکه سال گذشته حدود 50 روز از برنامه عقب بودیم تصریح کرد: امسال 42 روز نسبت به سال گذشته برای تصویب سیاست های بودجه جلوتر هستیم و نباید این زمان را از دست بدهیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: فعالیت هایی مثبتی که در تکمیل مترو تهران در حال انجام است یکی از افتخارات شورای چهارم تبصره 23 بودجه سال 93 است.

وی ادامه داد: پیش از این مناطق شهرداری هیچ انگیزه ای برای تملک املاک ایستگاه های مترو نداشتند و ترجیح می دادند اعتبارات منطقه را در جای دیگری هزینه کنند اما با اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار برای این امر در سال جاری به سرعت این مشکل مترو حل شده و شرکت مترو با کمک این تبصره تا کنون بیش از 150 میلیارد تومان عملکرد داشته است.

وی از شهرداری تهران خواستار توسعه مترو را با فاصله نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل عمومی برای نجات شهر تهران از معضل ترافیک شد.

دبیر یادآور شد: ما به خطوط جدید داخل شهری نیاز داریم و دوستان باید این را در برنامه بلندمدت شهرداری بگنجانند و فکر نکنند تا چهارسال دیگر کار مترو تهران به پایان می رسد.

* آباد: سرعت گیر میدان انقلاب شبیه تپه است

معصومه آباد با اشاره به ساخت و نصب سرعت گیر در میدان انقلاب به سمت خیابان کارگر جنوبی بیشتر شبیه یک تپه است.

وی با بیان اینکه در تاریخ 29 مهر ماه پل های عابر پیاده در میدان انقلاب به سمت خیابان کارگر جنوبی برداشته شده و این تپه ها نصب شده تصریح کرد: هیچ کدام استاندارد نیستند.

آباد با بیان اینکه تنها دلیل مسئولان برای برداشته شدن پل عابر پیاده از میدان انقلاب به طرف خیابان کارگر جنوبی جلوه بد منظر شهری بوده است گفت: این کار باعث افزایش حجم ترافیکی در میدان انقلاب شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: