واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶

رشد تولید تریاک در افغانستان

کمیته ویژه سازمان ملل متحد اعلام کرد: میزان کشت خشخاش در سال جاری در افغانستان با هفت درصد رشد نسبت به سال گذشته به 224 هزار هکتار رسیده است.
تدبیر24: بر اساس این گزارش، پیش بینی می شود که تولید تریاک در این کشور، امسال حدود 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

کمیته ویژه مواد مخدر و جرائم سازمان ملل روز چهارشنبه با انتشار گزارشی پیش بینی کرده است که در اثر افزایش میزان کشت خشخاش در افغانستان، تولید تریاک در این کشور از پنج میلیون و 500 هزار کیلو گرم درسال گذشته به 6 میلیون و400 هزار کیلوگرم در سال جاری افزایش پیدا خواهد کرد.

کمیته یاد شده، این رشد را ناشی از افزایش تولید تریاک در ولایت های جنوبی افغانستان دانست و افزود: نزدیک به 70 درصد تریاک این کشور در این مناطق تولید می شود.

یوری فدوتوف مدیر اجرایی کمیته مواد مخدر سازمان ملل با انتشار این گزارش هشدار داده است که تولید مواد مخدر در افغانستان به چالش عمده جهانی تبدیل شده است.

فدوتوف تاکید کرده است که اقتصاد مبتنی بر تریاک و جرائم مرتبط با آن علاوه بر لطماتی که بر نظام افغانستان وارد کرده، یکی از عوامل اصلی نا امنی و مشکلات بهداشتی درمنطقه و سایر کشور های جهان نیز محسوب می شود.

بر اساس گزارش های سازمان ملل متحد، افغانستان به تنهایی منبع تولید غیر قانونی90 درصد از تریاک جهان است.

بنا بر این گزارش ها، کشت خشخاش وتولید تریاک در ولایت هلمند افغانستان که یکی از عمده ترین مناطق تولید تریاک این کشور محسوب می شود، از سال 2012 تا کنون بیش از 13درصد افزایش داشته است.

به موجب گزارش سالانه مشترک این کمیته و وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان، عملیات ریشه کن کردن تولید تریاک درسال های اخیر به دلائل امنیتی در این کشور حدود 63 درصد کاهش یافته و همین مسئله موجب افزایش تولید تریاک شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: