واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

درگیری نیروهای امنیتی با دانشجویان

نیروهای امنیتی یونان روز پنجشنبه با محاصره دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه آتن، با آنان درگیر شدند.
تدبیر24: نیروهای امنیتی یونان، دانشجویانی را که قصد داشتند، دانشکده حقوق دانشگاه آتن را اشغال کنند محاصر کرد که درگیری شدیدی بین دو طرف رخ داد.

انجمن دانشجویان دانشگاههای یونان در جلسه عمومی شب گذشته خود تصمیم گرفت که پنج دانشگاه در شهر آتن و شهر پاتراس واقع در جنوب غربی یونان را از صبح روز پنجشنبه به نشانه مخالفت با عملکرد دولت راستگرای دمکراسی نوین در مقابل مراکز آموزشی را اشغال کند.

رئیس دانشگاه آتن با آگاهی از این تصمیم دانشجویان، از نیروهای امنیتی خواست برای تامین امنیت و ادامه کار مراکز علمی، اقدام کنند.

با دخالت نیروهای امنیتی در جلوگیری از اشغال دانشکده حقوق و دانشکده اقتصاد دانشگاه آتن، درگیریهای شدیدی بین دانشجویان و نیروهای امنیتی رخ داد و پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و باتوم استفاده کرد.

دانشجویان در حال حاضر با نیروهای امنیتی درگیر بود ه و به تلاشهای خود برای تصرف داشکده حقوق و دانشکده اقتصاد دانشگاه آتن ادامه می دهند.

دانشجویان دانشگاه آتن با انتقاد از رئیس دانشگاه آتن، وی را فرد خودکامه معرفی و نیروهای امنیتی را نیروهای سرکوبگر دانشجویان قلمداد کردند.

تظاهرات و اعتراضات دانشجویی هر ساله معمولاً در ما نوامبر به نشانه بزرگداشت حرکت دانشجویی دانشگاه پلی تکنیک آتن در سال 1973- 1974 میلادی بر علیه حکومت سرهنگ در آن زمان و محکوم کردن سیاستهای آمریکا بخاطر حمایت از نظامیان دیکتاتور، به اوج خود می رسد.

قیام دانشجویی در زمان یادشده، که منجر به کشته شدن تعدادی از دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک آتن شده بود، نهایتاً با سرنگونی حکومت نظامیان دیکتاتور در ماه نوامبر پایان یافت رسید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: