واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰

واکنش انرژی اتمی به اصلاحیه آژانس

بهروز کمالوند اظهار کرد: این اولین اشتباه آژانس نیست و آخرین آن هم نخواهد بود مگر این‌که آژانس در روش انتشار گزارش‌هایش تغییری صورت دهد.
تدبیر24: سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به اصلاحیه آژانس درباره میزان اورانیوم غنی‌شده کمتر از 5 درصد ایران تأکید کرد: ایران اطلاعات درست به آژانس داده و این آژانس بوده است که به درستی اطلاعات را در گزارش وارد نکرده است.

بهروز کمالوندی با اشاره به اصلاحیه آژانس بر روی گزارش اخیرش درباره فعالیت‌ها و تأسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، گفت: اطلاعاتی که ایران به آژانس داده کاملا" درست بوده و ما اشتباهاتشان را یادآوری کردیم و سپس آژانس آنها را اصلاح کرد.

وی با انتقاد از انتشار زودهنگام و در اختیار قرار گرفتن گزارش‌های آژانس در رسانه‌ها و سایت‌های مختلف در حالی که این گزارش نباید تا قبل از ارائه به شورای حکام در نشست فصلی منتشر شود، اظهار کرد: این اولین اشتباه آژانس نیست و آخرین آن هم نخواهد بود مگر این‌که آژانس در روش انتشار گزارش‌هایش تغییری صورت دهد.

وی گفت: بارها نسبت به اصل محرمانه بودن اطلاعات فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان یا دیگر کشورها و آژانس صحبت ‌کرده‌ایم و همچنین درباره اشتباهات آژانس نسبت به انتشار ارقام و آمار غلط نکاتی را گوشزد کرده‌ایم و امیدواریم آژانس با درایت بیشتر بتواند این شرایط را مدیریت کند.

به گزارش ایسنا، در آخرین گزارش مدیرکل آژانس درباره ایران میزان ذخایر اورانیوم کمتر از 5 درصد ایران 8 هزارو 360 کیلوگرم عنوان شده بود که آژانس در اصلاحیه خود اعلام کرد این رقم 8 هزارو 260 کیلو گرم بوده است. همچنین تعداد سانتریفیوژهای IR-6 ،نوزده ماشین عنوان شده بود در حالی که در اصلاحیه اعلام شده است این تعداد 9 ماشین بوده است. به نظر می‌آید آژانس گزارش خود درباره ایران را با توجه به برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 و نیز مذاکرات سه‌جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون که معمولا" یک هفته قبل از نشست فصلی منتشر می‌شود چند روز زودتر و برای تأثیرگذاری بر مذاکرات منتشر کرده است که شاهد چنین اشتباه فاحشی در گزارش بالاترین نهاد تخصصی هسته‌ای بین‌المللی بودیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: