واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۴۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

میسترال؛ ناو سرگردان

تحویل ناو فرانسوی میسترال اینک به یک زورآزمایی بزرگ میان پاریس و مسکو تبدیل شده است بطوریکه الیزه و کرملین قصد ندارند از مواضع خود عقب نشینی کنند.
تدبیر24: پس از اینکه دولت فرانسه از روسیه خواست مواضع حمایتی خود را از شرق اوکراین و رویکردش نسبت به تحولات این کشور تغییر دهد تا ناو میسترال را تحویل دهد، مسکو اعلام کرد که از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد.

لوپوئن نوشت: فرانسه طی ماه های اخیر اعلام کرد که میسترال را در صورتیکه به روسیه تحویل می دهد که نگرش مسکو در قبال تحولات اوکراین تغییر کند و اینک کرملین تاکید می کند که تحویل ندادن ناو بالگرد بر میسترال می تواند موجب خسارات زیادی برای طرف مقابل شود.

بر اساس توافق امضا شده میان روسیه و فرانسه، دولت پاریس باید نخستین ناو میسترال از دو ناوی که قرار است به مسکو تحویل دهد را راهی این کشور می کرد که این اقدام تاکنون صورت نگرفته است.

از سوی دیگر مقامات روسیه نیز پیشتر اعلام کرده بودند که از نظر توانایی نظامی این کشور توان ساخت ناو مشابه میسترال را دارد و دیگر نیازی به اینگونه تسلیحات ندارد.

وزیر دفاع فرانسه اخیر اعلام کرد که سفارشات خرید تسلیحات فرانسوی توسط کشورهای خارجی در سال گذشته میلادی بیش از 43 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته بود.

روزنامه لوپوئن نیز در ادامه گزارش خود نوشت که نزدیک به 40 درصد سفارشات تسلیحاتی فرانسه به کشورهای خاورمیانه و به ویژه عربستان سعودی می شود.

منبع: روزنامه لوپوئن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: