واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶

تجلیل بابای قصه گوی ایران

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با هدف احیای یکی از قدیمی ترین میراث شفاهی، مراسم تجلیل از 'حمید عاملی' بابای قصه گوی رادیو را برگزار می کند.
تدبیر24: به همین منظور دفتر کودک و نوجوان، کتابخانه و مرکز اسناد پژوهشگاه با همکاری شهر کتاب مرکزی نمایشگاهی با عنوان' قصه، صدا، کتاب' را برگزار می کند که در این نمایشگاه آثار صوتی و تالیفات زنده یاد 'حمید عاملی' پیشکسوت اهل قلم به نمایش در می آید.

این نمایشگاه در روزهای 27 تا 29 آبان و مراسم بزرگداشت زنده یاد عاملی ساعت 18 تا 19 روز دوشنبه 26 آبان در شهر کتاب مرکزی برگزار می شود.

به گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این نمایشگاه که در هفته کتاب و کتابخوانی برپا خواهد شد.

این مراسم بهانه ای است تا با تمرکز بر میراث ناملموس، بار دیگر بخشی از کتاب های حمید عاملی از نزدیک تورق شوند و دیگر صدای آشنا و صمیمی این هنرمند فقید به گوش علاقه مندان به هنر قصه گویی برسد.

'حمید عاملی'، بابای قصه گوی رادیو، از سال 1337 کار گویندگی در رادیو را شروع کرد و بیشتر فعالیت او در زمینه گویندگی برنامه، به ویژه قصه گویی بود.

وی در پنجمین روز اردیبهشت ماه سال 1352، در یک برنامه زنده قصه 'خاله سوسکه' را بدون متن اجرا کرد و از آن روز شد قصه گوی ظهر جمعه ها.

برپایه این گزارش، حمید عاملی، با بیش از 20 سال قصه گویی در برنامه ظهر جمعه با شما تبدیل به خاطره ای به یاد ماندنی در ذهن بسیاری از مردم این سرزمین گشت.

برخی از آثار او در قصه پردازی ج‍وج‍ه اردک زش‍ت ، ج‍ن‍گ‍ل طل‍س‍م ش‍ده ، ان‍گ‍ش‍ت‍ر م‍رم‍وز، ب‍ن‍ف‍ش‍ه ، پ‍ه‍ل‍وان ت‍ی‍رداد، پ‍ی‍رم‍رد و خ‍رس ، پ‍ی‍ن‍وک‍ی‍و، ت‍ام ش‍س‍ت‍ی ، ج‍وج‍ه اردک س‍ف‍ی‍د ب‍ی‍گ‍ن‍اه ، خ‍ال‍ه س‍وس‍ک‍ه ، خ‍ی‍اط م‍ه‍رب‍ان و ک‍ف‍اش ح‍س‍ود، زی‍ب‍ای خ‍ف‍ت‍ه ، س‍ف‍ی‍د ب‍رف‍ی ، س‍ی‍ن‍درلا، ش‍ن‍ل ق‍رم‍زی ، ع‍م‍و ن‍وروز، ک‍ب‍وت‍ران ف‍داک‍ار، ک‍ف‍اش و ک‍وت‍ول‍ه ه‍ا، ه‍ف‍ت دلاور، م‍لا ن‍ص‍رال‍دی‍ن است.

وی که مدتها به بیماری سرطان ریه درگیر بود، سرانجام 16 دی 1386 در بیمارستان کسری بر اثر سرطان در تهران درگذشت، یادش گرامی باد.

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری همچنین طرح 'هفت موزه - هفت قصه' را از امروز به مدت هفت روز از ساعت 10تا 12 به ترتیب در موزه های پست، ملی، کاخ گلستان، فرش، صلح، مقدم و باغ نگارستان برگزار می کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: