واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۴۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷

برنامه صادرات گاز به ترکیه تغییر نمیکند

با فرارسیدن فصل سرما و افزایش مصرف گاز در کشور، در شرایطی که همواره میزان مصرف از تولید گاز در کشور پیشی گرفته است، در صورتی که تامین گاز کشور با مشکل روبه‌رو شود احتمال کاهش میزان صادرات وجود خواهد داشت. اما در این زمینه مدیرعامل شرکت ملی گاز اعلام کرد که همه چیز بر اساس قرارداد خواهد بود.
تدبیر24: حمیدرضا عراقی در پاسخ به این که آیا برای جبران کمبود گاز در فصل زمستان امکان کاهش صادرات گاز به ترکیه وجود دارد؟ اظهار کرد:همه چیز طبق قرارداد خواهد بود. اگر بنا به قرارداد، آنها گاز را تحویل نگیرند باید جریمه‌ پرداخت کنند.

وی با تاکید بر این که قراردادهای بین‌المللی معتبر است، گفت: هنوز دادگاه لاهه نتیجه پرونده شکایت ترکیه از ایران را اعلام نکرده است.

معاون وزیر نفت در ادامه با ابراز تاسف نسبت به این‌که با روند صعودی مصرف گاز در کشور، هیچ افزایش تولیدی پاسخگوی نیاز جامعه نخواهد بود، تصریح کرد:همواره میزان مصرف از تولید بیشتر بوده و باید با استفاده درست از انرژی و اصلاح زیرساختها با هدف آگاهی بخشی به عموم مردم برای استفاده صحیح از گاز اقداماتی را انجام دهیم.

به گفته او کشور از نظر نیاز واقعی به گاز طی چند سال گذشته همواره کمبود داشته است و این کمبود با کاهش گازرسانی به نیروگاه‌ها جبران شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز پیش‌تر اعلام کرده بود که ایران مطابق با قرارداد فعلی، متعهد به تأمین پایدار و مطمئن تأمین گاز مورد نیاز ترکیه است و در زمستان گذشته نیز با وجود اوج سرمای هوا گاز صادراتی ترکیه و البته کل کشور تأمین‌ شد.

بر این اساس طی سال‌های گذشته برای تامین نیاز داخلی به گاز، مسئله کاهش صادرات مطرح شده بود.

بهمن‌ماه سال گذشته شرکت بوتاش ترکیه با دو ادعا که اولا از١٨ آذرماه سال 1392 صادرات گاز ایران به این کشور به میزان مورد توافق نبوده ٢٥ درصد از حجم آن کاسته شده است و از سوی دیگر قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه نسبت به دیگر کشورهای منطقه بالاست و باید کاهش یابد از ایران به دیوان بین المللی داوری شکایت کرد.

در این راستا دور اول داوری برای بررسی شکایت ترکیه از ایران، به نتیجه ای نرسید و داوری ادعاهای ایران و ترکیه را در دور اول نپذیرفت، دور دوم داوری برای شنیدن ادعاهای دو طرف نیز ٢٤ تا ٢٦ تیر ماه جاری (١٥ تا ١٧ جولای) برگزار شد و هنوز نتیجه آن اعلام نشده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: