واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۶

استیضاح اوباما توسط جمهوریخواهان

جمهوری خواهان آمریکا تهدید کردند چنانچه 'باراک اوباما' رییس جمهوری این کشور از اختیارات اجرایی اش برای تغییر قوانین مهاجرتی استفاده کند، ممکن است وی را استیضاح کنند.
تدبیر24: نمایندگان حزب جمهوری خواه آمریکا گفتند که این حزب باید مخالفت با هر گونه تلاشی از طرف کاخ سفید برای بررسی یکجانبه اصلاحات مهاجرتی را از طریق استیضاح مد نظر قرار دهد.

اوباما هفته گذشته هشدار داد که هر اقدام قانونی لازم را به منظور بهبود عملکرد سیستم مهاجرتی به کار خواهد گرفت.

کاخ سفید اعلام کرده که مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل جمهوری خواهان است، پیشتر جلوی تلاش های نمایندگان دمکرات برای ارای اصلاحات مهاجرتی را گرفته است.

اوباما پیشترانتقاد جمهوری خواهان را به دلیل استفاده از قدرت اجرایی اش برای اقدام یکجانبه در زمینه موضوع های مختلف، متوجه خود کرده است.

پیشتر 'جان بوئنر' رییس مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد اوباما را به دلیل سواستفاده از قدرت خود تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

در همین حال، 'جه جانسون' وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: اوباما تا پایان سال جاری میلادی تغییرات در قوانین مهاجرت را اعلام می کند و این اصلاحات احتمالا بر اساس قدرت ویژه رییس جمهوری، اجرایی خواهد شد.

وی در نشست امنیت ملی 'رونالد ریگان' در کالیفرنیا افزود: اوباما پیش از پایان سال تغییرات را اعلام خواهد کرد؛ این تغییرات جامع خواهد بود و شامل تقویت امنیت مرزها می شود.

'جان مک کین' سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا پیشتر از اوباما خواسته بود به کنگره وقت بدهد تا بررسی قوانین تغییر مهاجرت را بررسی کند.

نزدیک به 11 تا 12 میلیون مهاجر غیرقانونی در آمریکا زندگی می کنند که بیشتر آنها از اتباع مکزیک هستند، اما در سال های 2006، 2007 و 2013 تغییرات قانونی به تصویب نرسید، زیرا اعضای محافظه کار کنگره آمریکا با آن مخالفت کردند.

برآورد می شود بر اساس این تغییرات در قوانین مهاجرت آمریکا نزدیک به 5میلیون مهاجر غیرقانونی در این کشور بتوانند به طور رسمی در آمریکا اقامت کنند. بعضی از آنها همچنین از اجازه کار و شماره های تامین اجتماعی برخوردار می شوند.

تغییر قوانین مهاجرت در آمریکا یکی از موارد بن بست بین کنگره و کاخ سفید بوده است.


منعی: راشاتودی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: