واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۴۰۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

چاقی و کم‌تحرکی عامل ابتلا به دیابت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: دیابت نوع 2 یک اختلال متابولیک در بدن است در این بیماری توانایی تولید انسولین در بدن از بین می‌رود و یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و انسولین تولیدی نمی تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.
تدبیر24: طباطبایی افزود: در دیابت سرعت و توانایی بدن در استفاده و سوخت و ساز کامل گلوکز کاهش می یابد و میزان قند خون نیز همزمان افزایش پیدا می کند و چاقی، کم تحرکی و عوامل ژنتیکی در ابتلا به دیابت نوع 2 تاثیر مستقیم دارد.

طباطبایی از دیابت نوع 2 بعنوان شایعترین نوع دیابت نام برد و افزود: بیش از 90 درصد کل بیماران دیابتی در دنیا به دیابت نوع 2 دچار هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: مبتلایان به دیابت در ایران نسبت به 25 سال گذشته 3 برابر شده است و در هر یک دقیقه در دنیا 6 نفر به دیابت مبتلا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: دیابت به عنوان یک بیماری ناتوان کننده با عوارض مزمن و پرهزینه است که اکثر ارگان‌های بدن را درگیر می کند و لزوم انجام اقدام‌های شناسایی برای پیشگیری و مراقبت صحیح و به هنگام بیماران دیابتی را توجیه می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال 92 براساس غربالگری دیابت در سیستان و بلوچستان بیش از 4354 نفر به دیابت مبتلا بوده‌اند که این رقم در مناطق روستایی بر اساس غربالگری در طول سالهای 82 تاکنون است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: