واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

بوفه‌های مدارس ساماندهی میشوند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ممنوعیت توزیع مواد غذایی آسیب رسان و مضر به صورت فاز بندی و مرحله‌ای انجام خواهد شد گفت: یک مرتبه نمی‌توانیم بسیاری از خوراکی‌ها را ممنوع اعلام کنیم زیرا در پنجاه متری بوفه مدرسه، فروشگاه‌هایی این خوراکی‌ها را به فروش می‌رسانند.
تدبیر24: مهرزاد حمیدی با بیان اینکه در ماه اخیر موافقت‌نامه‌ای با وزارت بهداشت به امضا رسید اظهار کرد: به سمت عملیاتی کردن این موافقت نامه پیش می‌رویم.

وی افزود: چند شب پیش نخستین جلسه‌ کمیته مشترک با حضور مسئولان هر دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت برگزار و مقرر شد بر روی ساماندهی بوفه‌های مدارس با جدیت بیشتری کار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه موافقت نامه مذکور به استان‌ها ابلاغ شده است گفت: پیرامون موضوع ساماندهی بوفه‌های مدارس پیشنهاداتی مطرح شده که هنوز نهایی نشده است. به عنوان مثال بر مدیریت متمرکز و برخورداری از یک مسئول ملی برای اداره بوفه‌ها تاکید شده است. بوفه‌های مدارس نباید سلیقه‌ای اداره شوند.

حمیدی افزود: نحوه مشارکت‌دهی بخش خصوصی نیز در این جلسه مشخص شد.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت توزیع مواد غذایی آسیب رسان و مضر به صورت فاز بندی و مرحله‌ای انجام می‌شود، گفت: یک مرتبه نمی‌توانیم بسیاری از خوراکی‌ها را ممنوع اعلام کنیم زیرا در پنجاه متری بوفه مدرسه، فروشگاه‌هایی این خوراکی‌ها را به فروش می‌رسانند. باید روی بعد فرهنگی و آموزشی این موضوع بیشتر کار کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه چه اقلامی در این فهرست قرار خواهند گرفت عنوان کرد: پیشنهاداتی در این خصوص در کمیته مشترک مطرح شده است که از جمله آنها می‌توان به نوشابه‌ها، مواد پرچرب و شور و سوسیس و کالباس اشاره کرد که البته هنوز نهایی نشده است.

حمیدی افزود: علاوه بر این باید جایگزین‌هایی با طعم خوب و سازگار با ذائقه کودکان و نوجوانان معرفی شود که در دست بررسی است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: