واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

ادامه تخریب منازل در رفح

مصر اعلام کرد که مساحت منطقه حائل با مرزها در نوار غزه را افزایش خواهد داد. در همین حال نیروهای گارد مرزی ارتش مصر به تخریب و تخلیه منازل در نوار مرزی با رفح ادامه می‌دهند.
تدبیر24: مسئولان این کشور تصمیم گرفتند مساحت منطقه حائل در رفح مصر را از 500 تا یک هزار متر افزایش دهند که این اقدام به عنوان مرحله دوم ایجاد منطقه حائل جهت برقراری امنیت ملی برای مصر است.

این خبرگزاری گزارش داد از دلایل افزایش مساحت منطقه حائل این است که تونل‌های زیرزمینی کشف و شناسایی شده است که مسافت آن‌ها حدود 800 تا یک هزار متر است.

پیشتر شورای دفاع ملی مصر با رهبری عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر تصمیم گرفته بود منطقه حائلی را در رفح ایجاد کند. این اقدام در پی حمله به سربازان مصری در منطقه کرم القوادیس در شمال سیناء در اواخر اکتبر گذشته و کشته شده حدود 30 سرباز صورت گرفت.

گروه انصار بیت المقدس مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

ارتش مصر نیز ده‌ها خانه را که در نوار مرزی میان رفح مصر و رفح فلسطین قرار دارند، تخریب کرده است و تعداد منازلی که در راستای ایجاد منطقه حائل تخریب خواهند شد به 900 خانه می‌رسد.

در همین حال رابرت ترنر، مدیر عملیات آژانس کار و امداد رسانی آوارگان فلسطینی (آنروا) در نوار غزه با انتقاد از طرح ایجاد منطقه حائل اعلام کرد که این اقدام زندگی ساکنان نوار غزه را به زندانی بزرگ تبدیل خواهد کرد.

همچنین خبرگزاری الشرق الاوسط گزارش داد که نیروهای گارد مرزی مصر 12 تونل جدیدی را در نوار مرزی در رفح تخریب کرده‌اند. از زمان حمله به ارتش مصر ده‌ها فرد مسلح کشته و یا بازداشت شده‌اند.

از سوی دیگر وزارت کشور مصر اعلام کرد که ویژگی‌های دو حمله صورت گرفته علیه نیروهای ارتش و همچنین نیروی دریایی در شمال سیناء و ساحل دمیاط حاکی از این است که این اقدامات با کمک سازمان‌های اطلاعاتی بین المللی صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری مصری الشرق الاوسط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: