واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

تخریب طبقه هفتم پاساژ علاء‌الدین

مخبر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: بر اساس رأی دیوان عدالت اداری طبقه هفتم پاساژ علاءالدین تخریب می‌شود.
تدبیر24: ابوالفضل قناعتی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری نسبت به ایراداتی که آتش نشانی از پاساژ علاء الدین گرفته بود، گفت: دیوان عدالت اداری رأی کمیسیون ماده 100 را لغو کرد و دیروز رأی به تخریب طبقه هفتم این پاساژ داد.

وی تاکید کرد: آتش نشانی تهران حدود هفت ایراد در مورد این پاساژ گرفته است و در نامه‌ای این ایرادات را اعلام کرده است و خواستار تعطیلی این پاساژ شده است، اما متاسفانه در حال حاضر این پاساژ مشغول فعالیت است.

مخبر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: شش طبقه در حال فعالیت است و خود این شش طبقه هم مشکل دارد. از شهردار تهران می خواهم که ظرف یک ماه طبقه هفتم پاساژ علاءالدین را خراب کند که شاهد مشکلات نباشیم.

قناعتی پیش از این تذکر نیز خطاب به رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورا در مورد مسئله آب تهران نیز گفت: اینکه شما اعلام می‌کنید مردم در تهران از آب معدنی استفاده کنند، شهر تهران را دچار مشکلات بسیاری می‌کند،‌ اجازه دهید کمیته‌ای تشکیل شود و بحث آلودگی آب تهران را بررسی کند و پس از تایید این خبر را اعلام کنید.

مردم از آب معدنی استفاده کنند

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز در یکصد و یازدهمین جلسه علنی شورا ضمن درخواست از وزیر کشور برای تشکیل کمیته اضطراری آلودگی آب گفت: از شهروندان تهرانی درخواست می‌کنم از آب معدنی استفاده کنند.

رحمت الله حافظی هم در این جلسه در تذکری از وزیر کشور خواست تا کمیته اضطرار آلودگی آب ظر ف 24 ساعت آینده تشکیل شود.

وی ادامه داد: آلودگی آب مشهود نیست به همین دلیل ما کمیته اضطرار آلودگی هوا داریم، اما هنوز کمیته اضطرار آلودگی آب تشکیل نشده است.

حافظی خطاب به مسئولین نیز گفت: امیدوارم به جای موضع گیری علیه این موضوع، نسبت به حل موضوع اقدامات لازم را انجام دهید.

وی در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به شهرداری تهران گفت: یکی از شرکت‌های تابع شهرداری قراردادهایی با اقوام درجه یک مدیران شهرداری بسته است که این قراردادها غیر قانونی است و امیدوارم پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

هرگونه مداخله در بازار تهران باید در چارچوب طرح جامع باشد

نایب رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران نیزبا اشاره به اهمیت بازار تهران به عنوان یک حوزه تمدنی گفت: مداخله در بازار ملزم به یک رویکرد سیستمی است.

محمد حقانی در تذکری نسبت به مداخله در بازار تهران برای حل معضلات این پهنه گفت: در حال حاضر بازار تهران گرفتار مسائل و مشکلاتی از جمله رفت و آمد، نظافت، حمل زباله و فرسودگی است.

وی ادامه داد: خبر دارم که در گذشته ظرف مدت یک ماه چندین بار در بازار تهران آتش سوزی اتفاق می‌افتاد.

وی تاکید کرد: از نظر هیچ کس اهمیت بازار تهران پوشیده نیست و پیش از این مقرر شده بود که الگوی وضع موجود در این پهنه تثبیت شود، شهرداری نیز مکلف بود طراحی شهری و منظر شهری را برای این پهنه ارائه کند؛ اما هنوز این کار انجام نشده است.

حقانی ادامه داد: در طرح جامع تا سال 1390 شهرداری باید این ماموریت را انجام می‌داد که متاسفانه هنوز انجام نشده است.

وی افزود: هرگونه مداخله در بازار تهران باید در چارچوب طرح جامع شهر تهران باشد و به صورت موضعی و موضوعی عمل کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: شهرداری تهران با توجه به اینکه حدود سه سال از تصویب طرح جامع گذشته است، هرچه زودتر در مورد طراحی این پهنه اقدام کند.

در ادامه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در خصوص پهنه بازار گفت: با توجه به اینکه محل زندگی من مدتها در آنجا بوده در خصوص بازار حساسیت‌های ویژه‌ای دارم. در دوره سوم شورای شهر تهران طرحی آورده شد که به دلیل مشکلاتی که در این طرح بود مورد تایید شورا قرار نگرفت. شهردار وقت تیمی را تشکیل داد که در آن کارشناسان و مشاورانی تعیین شدند تا این طراحی شهری را انجام دهند. نظرات ما را نیز در این مورد گرفتند اما از سرنوشت این طراحی هنوز خبری دریافت نکرده‌ایم. امیدوارم این موضوع به سرانجام خوبی برسد.

شورای شهر اول یکی از بهترین شوراها بود

یک عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران هم با رد انتقادات بسیار در خصوص شورای شهر اول گفت: شورای شهر اول یکی از بهترین شوراهای شهر بود ، فقط در اواخر کار کمی دچار مشکل شد که در نهایت به انحلال آن ختم شد.

عبدالحسین مختاباد در صد و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران با تاکید بر موفقیت شورای شهراول، افزود: متاسفانه یکی از نقاط ضعف وزیر کشور و دولت وقت انحلال شورای اول بود که در حقیقت یک نقطه سیاه در پرونده خود به جا گذاشتند.

وی همچنین در ابتدای تذکر خود، درگذشت دو عضو جامعه هنری کشورمان مرتضی پاشایی و مجید بهرامی از بازیگران تئاتر را به مردم و خانواده این دو هنرمند تسلیت گفت و برای آنها آرامش ابدی را خواستار شد.

مختاباد در ادامه افزود: باید حرمت سوال اعضای شورای شهر تهران حفظ شود. وقتی عضوی از شورای شهر تهران در خصوص موضوعی سوال می‌کند دو حالت دارد یا جواب سوال

خود را می‌گیرد و قانع می‌شود و یا پاسخ مناسب نمی‌گیرد که در نتیجه برابر قانون می‌تواند مراحل بعدی را طی کند.

اینکه گفته شود سوال کردن اعضای شورای شهر تهران سیاسی کاری است حرف نادرستی است.

وی تاکید کرد: در خصوص هر موضوعی که سوال کردیم متهم به سیاسی کاری شدیم. در مورد پارک سوال کردیم گفتند سیاسی است و در مورد مسائل دیگر هم به همین ترتیب.

مختاباد خطاب به دلواپسان گفت: از این گروه خواهش می‌کنیم که شمشیر سیاسی کاری را از گردن شورای شهر تهران بردارند و خودشان تعیین کنند که ما چه سوالی بکنیم و سوال سخت هم به ما ندهند.

وی با اشاره بر ایجاد فضای دوستانه در شورای شهر تهران گفت: قصد سیاسی کاری نداریم ولی قطعا سوالات خود را می‌پرسیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: