واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳

حمله انتحاری به پایگاه نظامیان کابل

پایگاه نظامیان خارجی مستقر در افغانستان صبح امروز (سه شنبه) در منطقه پلچرخی کابل هدف حمله مهاجمان انتحاری با یک کامیون بمب گذاری شده قرار گفت که بر اثر آن چند تن کشته و زخمی شدند.
تدبیر24: 'حشمت الله استانکزی' سخنگوی فرماندهی پلیس کابل با تایید حمله مهاجمان انتحاری با یک کامیون بمب گذاری شده به پایگاه نظامیان خارجی در منطقه پلچرخی در شرق کابل گفت: دو محافظ افغان این پایگاه کشته شدند و یک خارجی نیز زخمی شد.

استانکزی' بدون ذکر ملیت این نظامی خارجی، افزود: دو مهاجم انتحاری هنگامی که با کامیون بمب گذاری شده خود به بهانه انتقال 'ماسه' قصد ورود به پایگاه نظامیان خارجی در منطقه 'دسپیچری' پلچرخی کابل را داشتند، بمب های همراه خود را منفجر کردند .

استانکزی گفت: این انفجار خسارات مالی سنگینی به پایگاه نظامیان خارجی و ساختمان های اطراف محل انفجار وارد کرده است.

بر اساس گزارش ها پس از انفجار کامیون بمب گذاری شده، دو تن از همدستان این مهاجمان انتحاری با نفوذ به داخل پایگاه نظامیان خارجی با این نظامیان درگیر شدند که در نهایت از پای در آمدند.

گفته می شود قرارگاه امنیت ملی افغانستان و یک شرکت امنیتی خصوصی روسی نیز در نزدیکی محل انفجار قرار دارد.

نیروهای طالبان اخیرا با افزایش حملات انتحاری و مسلحانه به مراکز پلیس و نیروهای امنیتی و نیروهای خارجی به تحرکات خود افزوده اند.

دو روز قبل نیز یک عامل انتحاری با انفجار خودروی بمب گذاری شده خود در مسیر حرکت خودروی خانم شکریه بارکزی عضو مجلس نمایندگان افغانستان در کابل، 3 تن را کشت و دستکم 30 تن دیگر را زخمی کرد و خسارات زیادی را بر جای گذاشت.

هفته گذشته هم علاوه بر چند انفجار بمب کنار جاده ای در استان کابل یک عامل انتحاری بمب همراه خود را در دفتر 'ظاهر ظاهر' فرمانده پلیس کابل منفجر کرد که بر اثر آن رییس دفتر فرماندهی پلیس کابل کشته شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: