واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۰۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

آغاز ثبت نام عمره مفرده

نام نویسی از متقاضیان عمره مفرده در کاروان های استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، مرکزی، یزد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و کرمان و شهرستان کاشان از 29 آبان ماه آغاز می شود.
تدبیر24: 'ناصر خدرنژاد' معاون حج ، عمره و عتبات سازمان حج وزیارت با اعلام این خبر افزود: اطلاعیه نام نویسی از متقاضیان اعزام به سفر عمره مفرده در آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، مرکزی، یزد، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و کرمان و شهرستان کاشان روز سه شنبه (دیروز) بیست و هفتم آبان ماه در مطبوعات و رسانه های کثیرالانتشار این استان های منتشر شد.

پیشتر اعلام شده بود که نام نویسی از متقاضیان عمره مفرده در کاروان های حج استان های مزبور از روز سه شنبه آغاز شده است و رقم استان ها 12 اعلام شده بود.

وی افزود: در این راستا افراد دارای ودیعه های عمره تا اولویت 350 می توانند برای ثبت نام در کاروان های عمره از 29 آبان ماه در استان های اعلام شده اقدام کنند.

خدرنژاد خاطر نشان کرد: در صورتی که با ثبت نام این افراد ظرفیت کاروان های عمره در استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، زنجان، مرکزی، یزد، کاشان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و کرمان تکمیل نشود ثبت نام تا اولویت 600 انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: متقاضیانی که قبلا پیش ثبت نام شده اند از 29 آبان ماه می توانند نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون سازمان حج وزیارت تصریح کرد: رزرو و انتخاب پرواز برای آن دسته از دارندگان کارت های ثبت نامی ملی و ملت که در سامانه فاخر به آدرس اینترنتیhttp://fakher.haj.irاقدام به درج اطلاعات کرده و اکنون وضعیت اعزام سرگروه و همراهان آنها به رنگ سفید مشخص شده است نیز از روز پنجشنبه بیست و نهم آبان ماه امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه های قبلی امسال بستر لازم برای ثبت تقاضای تشرف به عمره با مراجعه مستقیم به سامانه فاخر به آدرسhttp://fakher.haj.irفراهم است اما در صورتی که در مدت تعیین شده واجدین شرایط برای ذخیره و ثبت نام اولیه اقدام نکنند برای تکمیل برخی از ظرفیت ها از اولویت های بعدی که مراحل ثبت تقاضای اعزام در سامانه را تکمیل کرده باشند، فراخوان خواهند شد.

خدرنژاد خاطر نشان کرد: تمامی متقاضیان اعزام تا اولویت 600 که آمادگی اعزام به عمره مفرده در موسم عمره سال 93-94 را دارند می بایست تا پیش از شروع ثبت نام قطعی در کاروان ها به سامانه فاخر مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات اولیه و اخذ کلمه کاربری و رمز ورود به سامانه اقدام کنند.

شایان ذکر است، سعید اوحدی، رییس سازمان حج و زیارت کشور پیشتر اعلام کرده بود که امسال برنامه ریزی برای اعزام 750 هزار عمره گزار از سراسر کشور به مکه مکرمه صورت گرفته است.

وی گفته بود ، امسال برنامه ریزی های ما بر اساس اعزام 750 هزار نفر به عمره است اما در صورتی که خدمات مورد نیاز شامل امکانات اقامتی، ویزا، حمل و نقل از سوی طرف سعودی فراهم شده و آداب میهمان نوازی مورد توقع و انتظار زائران ایرانی نیز رعایت شود، امیدواریم تعداد زائران اعزامی را حداقل به تعداد سال گذشته یعنی 830 هزار نفر افزایش دهیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: