واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

ویزیت پزشکان باید طبقه‌بندی شود

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: اکنون ویزیت تمامی پزشکان در مراحل مختلف ارائه خدمت به بیمار فقط یک نرخ دارد اما لازم است که یک نوع طبقه بندی ویزیت در کشور وجود داشته باشد.
تدبیر24: دکتر «علیرضا زالی» روز چهارشنبه در حاشیه دهمین همایش سالانه انجمن پزشکان عفونی کودکان ایران و ششمین بزرگداشت دکتر «احمد سیادتی» در جمع خبرنگاران افزود: اکنون نرخ ویزیت پزشکان برای کودکان، افراد مسن، بیماران عفونی و بیمارانی که شرایط خوبی ندارند طبقه بندی نشده و فقط بحث زمان معاینه لحاظ شده است که باید در این زمینه طبقه بندی ویزیت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ویزیت پزشکی در ایران نسبت به تمام مناطق پیرامون کشور پایین ترین نرخ است، افزود: ویزیت پزشکان ما به نرخ واقعی نیز نزدیک نشده و در نظام تعرفه گذاری باید طبقه بندی ویزیت را لحاظ کنیم تا ویزیت ساده، تخصصی، جامع و مشاوره نظیر دیگر کشورها در ایران نیز نرخ های متفاوتی داشته باشد.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در صورتیکه نرخ گذاری خوبی در خصوص ویزیت پزشکان وجود داشته باشد، پزشک نیز وقت بیشتری برای معاینه بیمار قرار می دهد.

وی تصریح کرد: اکنون هر بیمار با هر وضعیت وخیم یا پیچیده ای، ویزیتش تفاوتی ندارد و این موضوع علمی نیست و بسیار زمان بر است تا بتوانیم به نقطه مطلوب تعرفه گذاری برسیم.

زالی ادامه داد: در کشور تعرفه گذاری خدمات سرپایی تاکنون یک روش متعارف سنتی بوده و علاوه بر بحث زمان، باید پیچیدگی بیماری در تعرفه گذاری لحاظ شود.

** فرایند اصلاح تعرفه ها پویا خواهد بود

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: فرایند اصلاح تعرفه های پزشکی به عنوان یک فرایند پویا خواهد بود که اکنون به عنوان قطاری تازه به راه افتاده است.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی باید گلایه های گذشته مردم نسبت به تعرفه های پزشکی را با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های بیمه گر کاهش دهد تا اعتماد مردم به جامعه پزشکی بیشتر شود.

زالی ادامه داد: ارزش گذاری روش نرخ گذاری تعرفه ها تحول ایجاد می کند و این کار نیازمند مشارکت بیشتر در تبیین ویزیت سرپایی است.

وی افزود: به همه انجمن های تخصصی پزشکی یک فرصت سه ماه داده شده تا کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات را مورد ارزیابی قرار دهند و این کار اکنون در حال انجام است تا بتوان اصلاحات لازم را زمینه تعرفه ها داشته باشیم.

زالی تصریح کرد: در این زمینه مسیر کارشناسی مشترکی بین معاونت درمان وزارت بهداشت و نظام پزشکی در حال پیشروی است و به احتمال زیاد تا دو هفته آینده جلسه شورای عالی بیمه برگزار می شود و اصلاحات در این راستا نیز اعمال خواهد شد.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در خصوص ویزیت در مطب در این کتاب کمتر پرداخته شده و در واقع موضوع این کتاب بیشتر مربوط به خدمات بستری است.

وی افزود: متخصصان کودکان در کنار پزشکان عمومی نیازمند بازنگری در تعرفه های پزشکی خود هستند و به دلیل سختی کار، طب کودکان باید از تعرفه های ترجیحی برخوردار شود.

** پدیده زیرمیزی باید برچیده شود

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: باید برای رفع مشکل زیرمیزی کشور به معلول نپردازیم، بلکه این موضوع را باید ریشه یابی کنیم.

زالی ادامه داد: زیرمیزی یک پدیده چند وجهی و پیچیده اجتماعی است که گام اول این موضوع برداشته شده و جامعه پزشکی نیز در این عرصه به خوبی همراهی کرده و اینها همه نویدبخش است و امیدواریم معضل زیرمیزی در کشور برچیده شود.

وی ابراز امیدواری کرد، در آینده نزدیک با همکاری مردم و جامعه پزشکی روز به روز شاهد حل این مشکل در کشور باشیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: