واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴

بازداشت گسترده هکرهای اروپایی

نیروهای پلیس انگلیس و شماری از کشورهای اروپایی در یک عملیات مشترک اقدام به بازداشت 15 نفر به دلیل هک کردن رایانه ها و سرقت اطلاعات آنها در سطح اروپا، کردند.
تدبیر24: آژانس جرایم ملی ( ان سی ای ) انگلیس که وظیفه آن مقابله با جرایم جدی و سازمان یافته است روز جمعه اعلام کرد، در جریان یک عملیات مشترک اروپایی، پنج نفر ازجمله یک زن 30 ساله را در این کشور به جرم هک کردن رایانه های مردم بازداشت کرده است.

آژانس جرایم ملی انگلیس اعلام کرده است که 11نفر دیگر در کشورهای استونی، فرانسه، رومانی ، لیتوانی ، ایتالیا و نروژ دستگیر شده اند.

پلیس گفته است، این افراد با استفاده از یک نرم افزار که برای تحت کنترل گرفتن رایانه ها طراحی شده است، اقدام به سرقت اطلاعات از رایانه افراد قربانی می کرده اند.

براساس گزارش پلیس انگلیس، افراد بازداشت شده همچنین با استفاده یک نرم افزار مخرب یا ' تروجان' موفق می شده اند که کنترل دوربین (وب کم) رایانه افراد قربانی را که در اصطلاح 'راتین' (Ratting) خوانده می شود، نیز به دست بگیرند.

به گفته منابع رسمی درانگلیس در سال های اخیر استفاده از این نرم افزار مخرب که این توانایی را به هکرها می دهد، بدون اطلاع قربانیان، بتوانند با استفاده از دوربین (وب کم ) رایانه شان، آنان را تحت نظر بگیرند، روند افزایشی داشته است.

این منابع هشدار داده اند این تروجان که قادر است به نرم افزار دوربین ( وب کم) رایانه ها نفوذ کند، از طریق ایمیل ها و یا متن ها منتشر شده در شبکه های اجتماعی می توانند به این رایانه ها راه پیدا کنند.

به گفته این منابع، استفاده از نرم افزارهای قوی ضد ویروس و اجتناب از استفاده از دوربین رایانه ('وب کم') در محیط های خصوصی از جمله راه های مبارزه با این شیوه هک است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: