واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲

12هزار هکتار تالاب حله خشک شد

پمدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: به دلیل خشکسالی 10 ساله اخیر که همچنان نیز وجود دارد،تاکنون 12 هزار هکتار از تالاب حله این استان خشک شده است.
تدبیر24: حسین دلشب روزشنبه با بیان اینکه رودخانه دائمی حله منبع تامین آب این تالاب و منطقه است افزود: با خشک شدن این مقدار سطح، وسعت بخش تالابی این منطقه حفاظت شده استان از 20 هزار هکتار به هشت هزار هکتار کاهش یافته است.

وی گفت: تالاب حله به عنوان یکی از مناطق زیست محیطی ارزشمند حیات وحش و پرندگان بومی و مهاجر کشور در فاصله ‎ 10کیلومتری شمال شرق بوشهر قرار دارد.

وی گفت: تنوع گیاهی، وجود رودخانه حله و نزدیک بودن به سواحل این تالاب را به زیستگاه و چراگاه بسیار غنی برای حیات وحش تبدیل کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: وسعت منطقه حفاظت شده حله ‎ 42هزار و ‎ 600هکتار است که یکی از زیباترین مناظر طبیعی سواحل جنوبی کشور به شمار می رود.

دلشب گفت: در حاشیه رودخانه و تالاب حله انواع گیاهان آبزی رویش یافته وچراگاهی مهی برای جانواران و پرندگان آبزی و کنار آب چر ایجاد کرده است.

دلشب افزود: انواع پرندگان شکاری ونوعی از عقاب ها درمنطقه حفاظت شده حله وجود دارند که کمتر در تالاب ها و مناطق حفاظت شده کشور به چشم می خورند.

وی گفت: امنیت نسبی و وجود دانه های گیاهی وخوراکی و بوته های علوفه ای تنوع جانوری منطقه حله را به اوج خود رسانده است.

دلشب افزود: شغال، گونه هایی از گربه سانان، روباه، کفتار، گراز، خرگوش و گرگ انواع حیواناتی است که در منطقه حفاظت شده حله وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه نمونه های از لاک پشت ها و خزندگان درتالاب حله زندگی و تولید مثل می کنند که هرکدام برای مناطق حفاظت شده و محیط زیست کشور کمیاب و ارزشمند هستند گفت: محیط زیست سرمایه ملی است که حفظ آن در گرو مشارکت آحاد جامعه است.

دلشب افزود: منطقه حفاظت شده و تالابها علاوه بر ایجاد پناهگاه مناسب برای پرندگان و حیات وحش، نقشی مهم در تعدیل آب و هوا، تثبیت خاک و تولید علوفه دارند و تفرجگاه مناسبی برای مطالعات علمی و علاقه مندان به طبیعت است.

وی گفت: تالاب و منطقه حفاظت شده حله یکی از زیباترین مناظر طبیعی در کناره خلیج فارس را شکل داده و منطقه دیدنی برای گردشکران است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به اهمیت تالاب حله این اداره کل برنامه مدیریت زیست بومی را برای حفاظت از تنوع زیستی و ارزش های اکوسیستمی تالاب با مشارکت مردم در این منطقه در دست اجرا دارد.

وی گفت: در این زمینه اهداف راهبردی تدوین شده که برگزاری یک کارگاه کشوری با هدف آگاهی بخشی به جوامع محلی، بهره برداری و مدیریت پایدار منابع و جلب مشارکت های مردمی در حفاظت محیط زیست از جمله این اقدامات است.

دلشب افزود: تالاب حله در سال ‎ 1342براثر طغیان رودخانه حله بوجود آمد و از آن سال به بعد به عنوان تالاب و منطقه حفاظت شده زیر نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: