واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵

اقدام دولت برای رفع مشکل بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان، نگاه دولت تدبیر و امید به بازنشستگان را بسیار مثبت و در راستای رفع مشکلات آنان دانست و گفت: دولت امسال دو اقدام بسیار خوبی در جهت رفع مشکلات بازنشستگان انجام داده است.
تدبیر24: جلال برومند پرداخت تمامی مطالبات بازنشستگان به صورت یکجا در هفته دولت امسال را یکی از اقدامات بسیار خوب و ویژه دولت دانست و افزود: این مطالبات مربوط به چندین سال گذشته بود که با نگاه حمایتی دولت تدبیر و امید پرداخت شد.

وی یکی از خواسته های اصلی بازنشستگان و دلایل نارضایتی آنان را پرداخت این مطالبات دانست و گفت: تکریم جایگاه بازنشستگان و جلب رضایت مردم یکی از شعارهای دکتر روحانی بود که دولت به خوبی آن را محقق کرد و جامعه بازنشستگی قدردان این اقدام دولت تدبیر و امید هستند.

او اصلاح احکام ارتقا رتبه کارکنان و معلمین بازنشسته آموزش و پرورش سال های 88 و 89 و نیز صدور احکام حقوقی بازنشستگی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ناشی از برقراری فوق العاده جذب هیات امنا و ارتقاء رتبه های شغلی را از دیگر اقدامات بسیار خوب دولت برای بازنشستگان دانست.

برومند افزود: این اقدام نیز یکی از مطالبات به حق بازنشستگان این دو دستگاه بود که دولت با درایت آن را اجرا کرد.

وی با اشاره به رویکرد بسیار خوب دولت تدبیر و امید در ارتباط با بازنشستگان، گفت: این قشر انتظار دارند بخشی از خواسته ها و مشکلاتشان توسط مسوولان در این دولت برطرف شود و با نگاهی که شخص رییس جمهوری و دولت به بازنشستگان دارند قطع به یقین بسیاری از این مشکلات برطرف می شود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان در ادامه سخنان خود تعداد بازنشستگان استان کردستان را 19 هزار و 224 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد 11هزار و 108 بازنشسته مرد و پنج هزار و 52 بازنشسته زن در قید حیات و دو هزار و 877 بازنشسته مرد و 187 بازنشسته زن نیز فوت کرده اند.

وی میزان حقوق پرداختی در ماه به بازنشستگان استان کردستان را 200 میلیارد ریال اعلام کرد و میانگین حقوق پرداختی هر بازنشسته را نیز 10 میلیون و 700 هزار ریال ذکر کرد.

به گفته برومند در هشت ماه امسال نیز حقوق 588 نفر بازنشسته در استان برقرار شده و سه هزار و 206 پرونده که دارای شرایط رتبه های خبره و عالی نیز اصلاح شده است.

برومند میزان درآمد صندوق از محل دریافت کسورات از شاغلین را 85 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: باتوجه به میزان پرداخت حقوق معادل 200 میلیارد ریال، ماهیانه شاهد 115 میلیارد ریال کسری بابت پرداخت حقوق در استان هستیم که از محل بودجه عمومی دولت تامین اعتبار می شود.

وی اظهار کرد: برای پرداخت حقوق هر بازنشسته باید 4.16 نفر شاغل حق بیمه پرداخت کنند در صورتی که این تعداد در استان حال حاضر 1.8 نفر است.

او در پایان سخنان خود از عنایت ویژه نماینده ولی فقیه، استاندار، معاونین و مشاورین وی و همچنین مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کردستان در رفع مسایل و مشکلات بازنشستگان استان قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود در سایه ادامه این حمایت ها بخشی از مسایل و مشکلات بازنشستگان برطرف شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: