واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۱۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور

افق های امید

ما به پیشواز رویدادی استثنایی می‌رویم تا به پشتوانه مردمی نظام و نقش تعیین‌کننده کشور در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی به حل و فصل دیپلماتیک هسته‌ای با حسن‌نیت و رعایت . . .

تدبیر24 : مجمع عمومی سازمان‌ملل متحد که مهم‌ترین رسالتش را برقراری و استمرار صلح و ثبات در جهان می‌داند، مکان ویژه‌ای برای گفت‌وگو به منظور کاهش منازعات و تنش‌ها در سطح جهان است. در واقع بسیاری از راهبردهای مهم جهانی که به تثبیت صلح و تفاهم ملل کمک کرده حاصل مذاکرات و گفت‌وگوی مجمع عمومی سازمان‌ملل بوده است، اگرچه طرح مواضع یک سویه و در بعضی موارد حتی افراطی در این مجمع سابقه داشته و نمی‌توان این امر را انکار کرد.

سال‌ها پیش طرح موضوع گفت‌وگوی تمدن‌ها از طرف رییس‌جمهور وقت کشور آقای سیدمحمد خاتمی فرصتی را برای ایران و جامعه جهانی به منظور برقراری گفتمان ملی و بین‌المللی فراهم آورد. ولی نه در عرصه ملی و نه در عرصه بین‌المللی آنگونه که باید از این فرصت استفاده نشد و متاسفانه تندروی‌ها در هر دو طرف امکانات بسیاری را از ایران و جهان گرفت. اما رای مردم ایران در 24 خرداد 92 به تغییر، اصلاح و اعتدال دوباره ظرفیتی را ایجاد کرد که این گفتمان در سطوح داخلی و خارجی بازسازی شده و به کاهش تنش‌ها و آسیب‌ها منتهی شود.

همچنان که آقای دکتر روحانی در مقاله واشنگتن‌پست و آقای خاتمی در مقاله گاردین مورد اشاره قرار داده‌اند؛ ما به پیشواز رویدادی استثنایی می‌رویم تا به پشتوانه مردمی نظام و نقش تعیین‌کننده کشور در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی به حل و فصل دیپلماتیک هسته‌ای با حسن‌نیت و رعایت حقوق متقابل میان طرفین برابر نزدیک شویم. این فرصت می‌تواند تندروی‌ها را به حاشیه رانده و افق امیدبخشی را در جهت حفظ منافع ملی ترسیم کند

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ساناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
0
0
امید در آینده موج خواهد زد زنده باد اعتدال
نظر شما: