واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

ترفند آمریکا برای سرپوش بر اعتراضات

در حالی که تظاهرات مردم آمریکا در اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه پلیس و نقض حقوق بشر ادامه دارد، دارین ویلسون پلیس سفید پوست آمریکایی که چند ماه پیش یک نوجوان غیر مسلح سیاه پوست را کشته بود، از شغل خود کناره گیری کرد.
تدبیر24: این خبر را وکیل 'ویلسن' شامگاه شنبه اعلام کرد و افزود که او از آن زمان تاکنون نیز در مرخصی اداری بوده است.

هفته گذشته و پس از آنکه هیأت عالی منصفه دادگاه اعلام کرد به دلیل نبود شواهد کافی، این مأمور پلیس محاکمه نخواهد شد، اعتراضاتی در فرگوسن و شماری از شهرهای آمریکا برگزار شد.

موافقان این افسر پلیس می گویند 'مایکل براون' نوجوان سیاه پوست، اسلحه او را قاپیده بود اما منتقدان پلیس می گویند مایکل براون بدون هیچ درگیری قصد داشته خود را تسلیم کند.

فرگوسن شهری از توابع شهرستان سنت لوییس در ایالت میسوری آمریکاست که بر اساس آمارگیری سال 2010، 21 هزار و 203 نفر جمعیت دارد و با ترکیب جمعیتی 67 درصد سیاهپوست و 29 درصد سفیدپوست، بیشتر به عنوان شهری سیاهپوست نشین شناخته می شود.

با این حال سیاهپوستان در مناصب مدیریتی و دولتی آن، کمتر جای دارند و پلیس این شهر نیز تماما از سفیدپوستان تشکیل شده است.

معترضان خشمگین همچنین در تظاهرات ماه اکتبر (مهر) در اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه پلیس و نقض حقوق بشر، پرچم آمریکا را در شهر فرگوسن به آتش کشیدند.

درپی گسترش تظاهرات و اعتراضات مردم در اکثر نقاط آمریکا به ویژه در ایالت میسوری و شهر فرگوسن، 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته از تظاهرکنندگان خواست آرامش خود را حفظ کنند.

اما جمعیت خشمگین بدون توجه به درخواست وی، همچنان خواهان اجرای عدالت و رعایت حقوق بشر به ویژه در قبال سیاهپوستان آمریکایی در این کشور هستند.

براساس گزارش منابع خبری، در جریان اعتراضات مردمی در مناطق مختلف آمریکا تاکنون صدها نفر در این کشور بازداشت و شماری زیادی نیز زخمی شدند.

منبع: شبکه تلویزیونی سی ان ان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: