واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷

راهپیمایی 200کیلومتری معترضان آمریکا

تظاهرکنندگان معترض به نقض حقوق سیاهپوستان در آمریکا و خشونت های گسترده نیروهای امنیتی و پلیس، می خواهند یک راهپیمایی 200 کیلومتری شکل دهند.
تدبیر24: انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان اعلام کرده قرار است این راهپیمایی هفت روزه تا شهر جفرسون، مرکز ایالت میزوری برگزار شود.

این راهپیمایی که یادآور راهپیمایی های اعتراضی دهه شصت در آمریکا است، قرار است تا ساعاتی دیگر در منطقه ای در شهر فرگوسن آغاز شود که 20 روز پیش پلیس آمریکا نوجوان سیاهپوستی را در آن کشت.

این انجمن همچنین خواستار برکناری رییس پلیس فرگوسن و تصویب یک قانون ملی برای جلوگیری از رفتار تبعیض آمیز پلیس علیه نژادهای مختلف شد.

درپی گسترش تظاهرات و اعتراض های مردم در اکثر نقاط آمریکا به ویژه در ایالت میسوری و شهر فرگوسن، باراک اوباما رییس جمهوری این کشور هفته گذشته از تظاهرکنندگان خواست آرامش خود را حفظ کنند.

فرگوسن شهرستان کوچکی از توابع شهرستان سنت لوییس در ایالت میسوری آمریکاست که براساس آمارگیری سال 2010، 21 هزار و 203 نفر جمعیت دارد و با ترکیب جمعیتی 67 درصد سیاهپوست و 29 درصد سفیدپوست، بیشتر به عنوان شهری سیاهپوست نشین شناخته می شود.

با این حال سیاهپوستان در مناصب مدیریتی و دولتی آن، کمتر جای دارند و پلیس این شهر نیز از سفیدپوستان تشکیل شده است.

دامنه اعتراض ها در آمریکا زمانی گسترده شد که دوشنبه هفته پیش (سوم آذر/24 نوامبر) اعلام شد هیات عالی منصفه سنت لوئیس آمریکا 'دارن ویلسون' افسر سفیدپوست پلیس آمریکا را در قتل 'مایکل براون' نوجوان سیاهپوست آمریکایی مقصر نشناخته است.

مایکل براون 18 ساله آمریکایی نهم ماه اوت (18 مرداد) به ضرب گلوله ویلسون کشته شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: