واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۱۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی:

ورود علم هسته‌ای به زندگی مردم

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ورود علم هسته‌ای به زندگی مردم سبب همراهی آنان با نظام می‌شود.
تدبیر24:"حسین خلفی" در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت دکتر مجید شهریاری، گفت: در مورد ویژگی‌ها و سجایای اخلاقی شهید شهریاری صحبت‌های زیادی شده است و به برکت خون شهدا است که کشور حالت ثبات و رو به جلو دارد که امیدواریم این وضعیت تداوم یابد.
وی افزود: از سال 70 با شهید شهریاری دوست بودم که داشتن روحیه گذشت علمی و بینش عمیق وی سبب شده بود به منشا علوم اشراف داشته باشد، به همین جهت همواره دوستان و همکاران این شهید به بودن در کنار او افتخار می‌کردند. شهید شهریاری در کنار بینش عمیق دارای خصیصه دوراندیشی بود و همین موضوع سبب شده بود که همواره چند قدم از سایر افراد جلوتر باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: این شهید تاکید داشت که باید علم و دانش را به دل جامعه برد و به مردم شناساند و توانست مقامات را متقاعد کرد که برای توسعه پایدار هسته‌ای باید این علم وارد زندگی مردم شود، در این صورت می‌توان از مردم انتظار حمایت داشت و خداوند را شاکریم که این مهم به خوبی محقق شده است.
وی اظهار کرد: مردم ایران به قدری حق‌شناس هستند که همواره از نظام، سیاست و رهبری دفاع کرده‌اند و این دانش و سودمندی آن کمک بزرگی برای بالا بردن کیفیت زندگی مردم است، لذا مردم راضی هستند برای رسیدن به توسعه پایدار هسته‌ای ظلم‌هایی را که به آنان می‌شود تحمل کنند.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در دوستی با مجید شهریاری همواره احساس می‌کردم کمبود فعالیت‌های عملیاتی او را ناراحت می‌کند، به گونه‌ای که می‌گفت آرزو دارد یکی از سیستم‌های پرتودهی گاما در کشور ساخته شود که خدا را شاکریم این سیستم سال گذشته در کشور کاملاً بومی شد و در زمینه ارتقاء سلامت فعالیت می‌کند.
وی یادآور شد: فعالیت‌های شهید دکتر شهریاری کاملاً شجاعانه بود. مثلاً تا قبل از وی کسی جرات نمی‌کرد وارد کدهای محاسباتی شود. در واقع معتقدیم انقلاب نرم‌افزاری یکی از انقلاب‌های مهم کشور است. مثلاً مجتمع راکتور تهران که قبل از انقلاب توسط پاکستانی‌ها اداره می‌شد در سال 85 با تحریم رادیو دارو به تولید آن پرداخت و هم‌اکنون امیدواریم با صدور خدمات علمی، زیرساخت تولید استاندارد و صادرات در کشور فراهم شود.
رییس دانشگاه زنجان نیز در این مراسم گفت: دوستان و همکاران شهید شهریاری همواره بر مومن بودن وی تاکید دارند و همواره همکلاسی‌های وی اعلام می‌کنند که این شهید به عنوان فردی درس‌خوان در کلاس‌های درس مطرح بود که با کمی تامل در زندگی و شخصیت این شهید بزرگوار مشخص می‌شود که وی ودیعه‌ای از سوی خداوند برای سرافرازی کشور بود.
خلیل جمشیدی افزود: تا زمانی که ایمان و علم به نقطه اوج خود نرسد شهادت اتفاق نمی‌افتد و لذا در خصوص این شهید نیز علم و ایمان در نقطه اوج با یکدیگر تلاقی داشتند.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان همواره تلاش کرده‌اند نشان دهند که معنویت و دین‌داری مانع توسعه و رشد است، ولی شهدا ثابت کرده‌اند که هم می‌توان دین‌دار بود و هم علم را به نقطه اوج خود رساند که سبب افتخارات کشور و مصون بودن از شیطنت‌ها و مشکلات در برابر صف‌آرایی زورگویان است و قطعاً این امنیت و اعتماد به نفس بالا در سایه توجه خداوند و ودیعه‌های او است.
این مسئول اظهار کرد: توجه خداوند به کشور سبب شده است هم‌اکنون در کشور در نهایت امنیت باشیم و با وجود فشارهای زیاد کمر خم نکنیم که امیدواریم به برکت خون شهدا متوجه وظایف خود بوده و راه شهدا را استمرار دهیم.
حسین خلفی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی همچنین در چهارمین یادواره شهید دکتر مجید شهریاری که در سالن شهید ‌چمران دانشگاه پیام نور مرکز زنجان برگزار شد، با تأکید بر این‌که صنعت هسته‌ای، صنعتی مجزا و منفرد نیست، اظهار کرد: اگر امروز دنیا با پیشروی ما در صنعت هسته‌ای مقابله می‌کند، به دلیل تأثیر این صنعت بر اقتصاد کشور است، اما این حرکت در داخل کشور با جسارت دانشمندان آغاز شده و به هیچ وجه قابل توقف نیست.
وی در خصوص مذاکرات هسته‌ای ایران، عنوان کرد: دشمن تا به امروز قدرت ایران را باور نداشت، اما وقتی توان استدلال ایران در زمینه مسائل فنی هسته‌ای را دید، به این باور رسید که صنعت هسته‌ای ایران، کپی‌برداری و تلاشی به دور از انسجام نیست و مذاکرات، قدرت و توانایی این صنعت را در داخل کشور روشن کرد.
این مسوول با یادآوری اینکه پس از انقلاب اساتیدی انگشت‌شمار در حوزه هسته‌ای در کشور باقی ماندند و با اطلاعاتی که به مسوولان بادرایت کشور دادند، راه بومی‌سازی را هموار کرده و نتیجه تلاش‌های آنان نیز افرادی همچون شهید ‌شهریاری است، ادامه داد: مسوولان پس از انقلاب با شجاعت تمام، دوره‌های تحصیلات تکمیلی در ارتباط با صنعت هسته‌ای را راه‌اندازی کرده و فعالیت‌های دانشمندان و اساتید را با این روش تکمیل کردند. این در حالی است که در این فرآیند، نهضتی در حوزه صنعت هسته‌ای ایران به راه افتاد که شهید شهریاری نیز یکی از ثمرات آن بود و امید است این خدمات در عرصه علم ادامه داشته باشد.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی با تأکید بر این‌که عصبانیت قدرت‌های بزرگ دنیا از ایران به دلیل بومی شدن دانش غنی‌سازی در ایران است، ادامه داد: امروز با مشغول به کار بودن سانتریفیوژها در نطنز و فوردو، چرخه سوخت در داخل کشور از مراحل شناسایی و استخراج گرفته تا تبدیل شدن به سوخت هسته‌ای، به سرانجام رسیده و بومی شده است و تنها مرحله بازفرآوری اورانیوم را به صورت بومی در داخل کشور نداریم که توانایی آن در داخل کشور وجود دارد.
خلفی با اشاره به اینکه استدلال‌ها و گفت‌وشنودهای ایران در مذاکرات، این پیام را به دشمن رسانده است که مذاکره‌کنندگان ایرانی، نمایندگانی از قشر متفکر و دانشمند کشور هستند و همین امر روز به روز مسیر صحبت‌های طرف مقابل را تغییر می‌دهد، خاطرنشان کرد: امروز جهش علمی ایران به سمتی است که هرچه عوامل محدودکننده نیز از سوی ابرقدرت‌های دنیا در مقابل قرار گیرد، به همت مردم و فضل الهی راه‌های خود را خواهیم ساخت.
در ادامه این مراسم، "سیدمحمد موسوی" رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان نیز با تأکید بر این‌که پژوهش‌ها در تاریخ به سه دسته دین‌ستیز، دین‌گریز و ارزش‌محور تقسیم می‌شوند، اظهار کرد: در دسته سوم، تلاش‌های بسیاری برای ایجاد رابطه بین علم و دین و دانش و ارزش صورت گرفته است که شهیدشهریاری نیز جان و قلم خود را در راستای اعتلای نام ارزش و علم فدا کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: