واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰

داعش از ترکیه به کوبانی حمله کرده

صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب خلق های دمکراتیک ترکیه اعلام کرد که گروه تروریستی - تکفیری داعش از طریق خاک ترکیه شهر ن کوبانی (عین العرب) سوریه را مورد حمله قرار داده است و این حزب تصاویر ویدئویی این حمله را در اختیار دارد.
تدبیر24: دمیرتاش این مطلب را یکشنبه شب در شهر غازی آنتپ واقع در نزدیکی مرز سوریه در اولین کنگره استانی این حزب عنوان کرد.

شبکه خبر 'ان.تی.وی' به نقل از دمیرتاش گزارش داد: گروهک تروریستی داعش به رغم اینکه نام مقدس اسلام را در سازمان خود جای داده، به معنی کامل کلمه سازمانی ضداسلامی است و در هر جایی که اشغال می کند، وحشی گری کرده و دست به پست ترین و غیرانسانی ترین اقدامات می زند.

وی با طرح این سووال که کدامین مسلمان با کدامین باور و ایمان گردن هم نوعان خود را بی رحمانه می زند، به زنان و ناموس مردم تجاوز کرده و کودکان را زنده به گور می کند، گفت: یقین بدانید که این گروه نه تنها ارتباطی با اسلام ندارد، بلکه حرکتی ضداسلام است و متاسفانه چنین گروهی با استفاده از خاک ترکیه کوبانی را روز شنبه مورد حمله قرار داده است.

دمیرتاش افزود: این حزب تصاویری ویدئویی و عکس هایی در اختیار دارد که به وضوح نشان می دهد که عناصر داعش از درون سیلوی متعلق به دفتر محصولات کشاورزی ترکیه که یک سازمان دولتی و رسمی است استفاده کرده و از طریق این سیلو به کوبانی تیراندازی می کنند.

دمیرتاش با تاکید بر اینکه این سیلو متعلق به یک سازمان دولتی و در داخل مرزهای ترکیه قرار دارد، گفت: چطور می شود که عناصر تروریستی داعش می توانند وارد چنین محلی شده و با سلاح های دوربرد کوبانی را مورد حمله قرار دهند؟؛ دولت آنکارا و شخص 'احمد داوداوغلو' نخست وزیر ترکیه باید در این زمینه توضیح دهد.

رهبر حزب خلق های دمکراتیک ترکیه با اعلام اینکه دولت آنکارا مخالفان کرد را خطرناک تر از داعش می بیند، با تاکید بر صمیمی نبودن دولت آنکارا در پیگیری فرایند حل مساله کردها، افزود: دولتی با چنین ذهنیتی نمی تواند صلح تامین کند. دولت (ترکیه) فکر می کند که وقتی ما دم از صلح می زنیم باید برویم در مقابل آنها زانو بزنیم؛ با این رویکرد صلح برقرار نمی شود؛ آنچه که ما از صلح می فهمیم این است که باید تمامی حقوق دمکراتیک کردها تامین شده و همه شهروندان درجه یک شوند؛ صلح تنها در سایه عدالت و برابری تامین خواهد شد.

نخست وزیری و وزارت دفاع ترکیه و استانداری شانلی عرفا روز یکشنبه با صدور اطلاعیه های جداگانه ای ادعاهای استفاده داعش از قلمروی ترکیه را در حمله به کوبانی رد کرده اند.

به دنبال چهار انفجار پی در پی در کوبانی و در نزدیکی مرز ترکیه، برخی از منابع خبری و محافل سیاسی ترکیه از جمله حزب صلح و دمکراسی این کشور اعلام کردند که داعش با استفاده از خاک ترکیه دست به چنین حملاتی زده است.

اداره مطبوعات و انفورماتیک نخست وزیری ترکیه روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای در تارنمای رسمی خود ادعا کرد: عبور خودرویی که در کوبانی حمله انتحاری داشته از قلمرو ترکیه دروغ است.

همزمان استانداری استان شانلی عرفا واقع در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه که در فاصله کوتاهی از کوبانی قرار دارد، با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: مقامات این استان هیچگاه اظهاراتی در خصوص حضور داعش در ترکیه نداشته اند.

برخی از رسانه های خبری ترکیه گزارش داده بودند که استانداری شانلی عرفا به وجود عناصر داعش در داخل خاک این کشور اعتراف کرده است.

رسانه های ترکیه گزارش داده اند: به رغم اینکه حدود 70 درصد شهر کوبانی در اختیار نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک سوریه قرار دارد و حملات هوایی آمریکا و ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش ادامه دارد، این گروه تروریستی همچنان به حملات خود علیه کوبانی ادامه می دهد.

حضور داعش و عبور خودروی انتحاری این گروهک از خاک ترکیه در حالی مطرح می شود که در اوایل ماه گذشته میلادی در تظاهرات گسترده ای به ویژه در مناطق کردنشین و استانبول و برخی از شهرهای بزرگ ترکیه در حمایت از کوبانی و اعمال فشار به دولت آنکارا برای دادن اجازه به کمک به مردم کوبانی در مقابله با داعش، به خشونت گرائید و در یک روز 41 شهروند ترکیه ای کشته و صدها نفر نیز زخمی شدند و به شمار زیادی اماکن و ساختمانهای این کشور آسیب وارد آمد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: