واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۲۰۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

ظریف جزو ساختارشناسان قدرت در آمریکا

دکتر محمد کاظم سجادپور ، ظریف را ' جزو انگشت شمار متخصصان ساختار قدرت آمریکا' توصیف کرد و گفت: اگر ما در تئوری از کنگره حرف می زنیم او سفیر بوده و با نمایندگان کنگره از نزدیک صحبت کرده است.
تدبیر24: سجاد پور که روز سه شنبه در همایش دیپلماسی هسته ای و در واکنش به سخنان ' فواد ایزدی' از ظریف دفاع می کرد ، افزود: ظریف به عنوان سفیر و با مجوز های نظام با بسیاری از نمایندگان کنگره آمریکا صحبت کرده و جایگاه دولت و کنگره در ساختار قدرت آمریکا را به خوبی می داند.

** ایزدی :لبخند می زنیم ولی سیاست امریکا را نمی شناسیم

فواد ایزدی عضو هیات علمی دانشگاه تهران در سخنانی در همایش دیپلماسی هسته ای به موضوع لغو تحریم های امریکا علیه ایران پرداخته و گفته بود: برای مذاکره باید طرف مقابل را آنگونه که هست بشناسیم نه آنگونه که دوست داریم. اگر کنگره برای ما تحریم وضع کرده نباید انتظار داشته باشیم دولت آمریکا آن را حل کند.

وی که سخنانش بیش از وقت مقرر طول کشید و ناگزیر شد آن را نیمه تمام رها کند، در بخش پرسش و پاسخ به بیان مطالبش ادامه داد.

ایزدی گفت: اگر مذاکره شکست بخورد برای کشور هزینه دارد. ما هم دعا می کنیم مذاکره موفق باشد ولی روش درست آن نیست که هفته قبل از مذاکره بگوییم خزانه هایمان خالی است. آنها هم می گویند شما که پول ندارید انرژی هسته ای می خواهید چه کنید.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: گره زدن معیشت مردم با مذاکرات به نفع مذاکره کنندگان نیست. نهادهای مختلفی در ایران در حوزه آمریکا کار می کنند اما چندتایشان با دقت کار می کنند؟ کار به جایی رسیده که شرمن می گوید ' ایرانی ها تا شب آخر سروصدای زیادی می کنند ولی شب آخر کوتاه می آیند'.

ایزدی افزود: ما باید خود را آنگونه که هستیم به دنیا نشان دهیم. لبخند می زنیم ولی تصور درستی از سیاست آمریکا نداریم.

** پاسخ سجادپور

سجاد پور در پاسخ به این اظهارات به ایستادگی رییس جمهور آمریکا مقابل کنگره درجریان قانون مهاجرت اشاره کرد و گفت: نه این که بخواهیم قدرت کنگره را نادیده بگیریم اما این گونه نیست که دست اندرکاران نسبت به این امر آگاهی نداشته باشند.

مشاور وزیر خارجه افزود: برخی دست اندرکاران آمریکا می گویند میزان آگاهی که ایرانیان از سیستم ما دارند بسیار بیشتر از میزان آگاهی ما از سیستم شما است.

وی تفاوت در دیدگاه میان افراد را طبیعی خواند ولی گفت: ظریف هم درس این کار را خوانده، هم مسئولیت داشته و هم از نزدیک ساختار قدرت آمریکا را دیده است. کنگره آمریکا مهم است اما همه قدرت در آمریکا ' کنگره' نیست.

سجاد پور اضافه کرد: وقتی که می خواهند با آمریکا مذاکره کنند، طرف مذاکره شان کنگره نیست، بلکه دولت آمریکا است. قدرت سیاسی در امریکا به دوبخش مثبت و منفی تقسیم شده است. قدرت مثبت دست دولت است که تصمیم می گیرد و قدرت منفی در اختیار کنگره است که جلوی تصمیم را می تواند بگیرد.

همایش دیپلماسی هسته ای، هشتمین همایش سالانه انجمن علوم سیاسی ایران بود که روز 11 آذر در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
0
1
تنها کاری که ظریف در اون متخصصه ، تضعیف اقتدار ایان و باج دهی است.
نظر شما: