واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۴۲۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
نتیجه مذاکرات هسته ای

یا جنگ آغاز می شود یا روابط جدید تاریخی

تورنتو استار نوشت: مذاکرات چشمگیر با ایران ، نه بی نتیتجه ماند و نه موفقیتی به دست آمد. درعوض، دو طرف در تلاش برای دستبابی به توافق با...
تدبیر24: تورنتو استار نوشت: مذاکرات چشمگیر با ایران ، نه بی نتیتجه ماند و نه موفقیتی به دست آمد. درعوض، دو طرف در تلاش برای دستبابی به توافق با تمدید هفت ماهه مذاکرات موافقت کردند.آیااین قضیه خسته کننده به نظر می رسد، خیر این طور نیست .
اگراین قضیه را به مثابه مسابقه نهایی بازی هاکی بنگریم، اکنون وقت تمام است.اما احتمال درگیری نهایی– چه درگیری های نظامی بیشتر درخاورمیانه و چه آغاز روابط جدید تاریخی – همچنان پیش روی ماست . درهر صورت ، باید به زودی از نتایج آن مطلع شویم.
مساله ای که در مذاکرات میان ایران و ائتلاف شش کشور جهان، یعنی آمریکا، اروپا و چین هنوز هم حل نشده باقی مانده، این است که: چگونه مطمئن شویم که ایران می تواند انرژی هسته ای صلح آمیز تولید کند،بدون آن که بمبی بسازد، و تحریم های بین المللی برضد ایران با چه سرعتی برداشته شود.
در روزهای بعد از تمدید ضرب الاجل دوشنبه ، منابعی از طرف های گوناگون اظهار نظرهایی را درباره این مذاکرات ارائه کردند.جان کلام این است که ظاهراً دستیابی به توافق نزدیک است .
با وارد شدن این نمایش به مرحله نهایی خود،چهار موضوع درخور توجه است :
احتمال دستیابی به نتیجه نهایی ظرف نه چند ماه ، بلکه چند هفته
اگرچه مذاکرات تا ماه ژوئن تمدید شد، باور قوی براین است که احتمالاً ظرف دوماه توافق حاصل خواهد شد. اگر تا آن زمان توافقی صورت نگیرد، احتمال می رود که دیگر هرگز رخ ندهد. اگرچه مذاکرات به مدت نُه ماه ادامه داشته است ، با نزدیک شدن به ضرب الاجل دوشنبه،در وین شور و هیجان زیادی ایجاد شده بود .شایع بود که محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه ایران، براین باور بوده است که اگر چند روز بیشتر در وین می ماند می توانستند به توافقی دست یابند.

بزرگترین خطر امریکا محور جمهوری خواهان- اسرائیل است
چشم انداز سیاسی درواشنگتن در اواخر ژانویه، زمانی که جمهوری خواهان کنترل سنای امریکا را به دست گیرند، تغییر خواهد یافت. این قضیه موقعیت رئیس جمهور باراک اوباما را برای انجام توافق تضعیف خواهد کرد. جمهوری خواهان تاکنون به تحریک دولت بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر اسرائیل، که تقریباً به اندازه ایران به اوباما بی اعتماد است ، تهدید کرده است که تحریم های جدیدی را برضد ایران تصویب خواهد کرد،که اگر موفق به این کارشود، مذاکرات به هم خواهد خورد. با وجود اینکه اوباما احتمالاً می تواند چنین قانونی را وتو کند، ولی به نظر می رسد که همه طرف ها در مذاکرات وین روی این قضیه متمرکز شدند که قبل از سلطه جمهوری خواهان بر کنگره امریکا ، مذاکرات را به نتیجه برسانند.

در ایران زمان رو به اتمام است
اگر اوباما سرگرم مبارزه با تندروها درامریکا است، نمایش مشابه و حتی غیرقابل پیش بینی تری درون ایران پدید آمده است. حسن روحانی، رئیس جمهور اصلاح طلب این کشور معتقد است که تحریم های بین المللی برضد ایران باید خاتمه یابد.اما تندروهای قدرتمندی در کشور هستند که با وی به چالش برخاسته اند.واکنش روحانی به تحولات این هفته خوش بینانه بوده است،

منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
1
1
البته اگر جنگی رخ دهد مقصرش دولت واداده روحانی و وزیر خارجه باج ده گزافه گویش است و نه منتقدین.
نظر شما: