واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

برنامه ویژه چین برای مهار ایدز

دولت چین برای مهار و جلوگیری از گسترش بیماری اچ.آی.وی (ایدز) در این کشور می خواهد بودجه بیشتری نسبت به سال گذشته به این امر اختصاص دهد تا در کنار سایر برنامه های پیشگیرانه، این بیماری را کنترل کند.
تدبیر24: یکی از چالش های مهم دولت چین در بخش سلامت در سال های اخیر، مبارزه با بیماری ایدز و تلاش برای مهار آن به منظور سرایت نکردن به طبقات مختلف جامعه این کشور پهناور آسیایی است.

این کشور که همواره با سازمان های بین المللی بهداشت و درمان همکاری های خوب و نزدیکی درخصوص مبارزه با این بیماری مهلک دارد، در سال های گذشته توانسته به موفقیت های خوبی دست یابد اما با توجه به جمعیت زیاد این کشور، این نگرانی همچنان در میان مسئولان بهداشت و درمان چین وجود دارد که مبادا بار دیگر این ویروس گسترش یابد.

«لی کچیانگ» نخست وزیر چین در سخنانی به مناسبت روز جهانی ایدز تاکید کرد که دولت این کشور همچنان در مبارزه با این بیماری جدی بوده و تلاش خود را برای مهار و از بین بردن کامل آن دوچندان کرده است.

وی گفت: براین اساس در سال آینده میلادی (2015) بودجه بیشتری برای مقابله با این امر اختصاص می یابد تا نشان دهیم درخصوص این بیماری بی تفاوت نیستیم.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی سازمان ملی بهداشت و تنظیم خانواده چین، شمار مبتلایان به ویروس ایدز در این کشور بزرگ آسیایی به 434 هزار نفر رسیده است.

براساس این گزارش، آمار ارائه شده مربوط به پایان ماه اکتبر سال جاری میلادی (مهر-آبان) است که تاکنون 154 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

«لی کچیانگ» همچنین گفت که دولت برنامه های جدیدی درخصوص مهار و مبارزه با ایدز در دست اجرا دارد و اجازه نمی دهد این بیماری، مناسبات اجتماعی و کانون خانواده های چین را تضعیف کند.

«وانگ گو کیانگ» یکی از مسوولان ملی بهداشت و تنظیم خانواده چین نیز با بیان اینکه میزان آلودگی به این ویروس در میان جوانان و افراد میانسال بیشتر است، از راه اندازی بیش از سه هزار مرکز درمانی جدید به مجموع 9 هزار مرکز آزمایش داوطلبانه ایدز موجود در سراسر کشور، خبر داد.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان بهداشت جهانی، همکاری وزارت بهداشت چین با کمیسیون برنامه ریزی بیماری ایدز سازمان ملل (UNAIDS) و سازمان بهداشت جهانی که از سال 2005 آغاز شده، روند مبتلایان به این بیماری را کند کرده و این کشور توانسته است به موفقیت های قابل توجهی در این زمینه دست یابد.

نتیجه این همکاری ها و سرمایه گذاری مناسب دولت چین در این زمینه، افزایش سطح آگاهی مردم در استان ها و شهرهای مختلف این کشور درباره بیماری ایدز و پیشگیری از آن بوده است.

چین همچنین برای کنترل جدی روند گسترش این بیماری، در سال 2006 مقررات پیشگیری و کنترل ایدز را تنظیم و مرکز رسمی رسیدگی به امور پیشگیری و کنترل آن را تاسیس کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: