واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
اولین بار در کشور

تولید برق در ایستگاه گاز اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: تفاهمنامه همکاری بین شرکت گاز استان اصفهان و هواپیماسازی ایران (هسا) برای ساخت و نصب توربین انبساطی تولید برق در سه ایستگاه تقلیل فشار گاز منعقد شده است.
تدبیر24: سعید مومنی مدیر عامل شرکت گاز استان و 'محمد سیرتی' مدیرعامل هسا به منظور گسترش همکاری های متقابل و توسعه فعالیت های علمی، پژوهشی و فناوری این تفاهمنامه را امضاء کردند.

مومنی اظهار کرد: به موجب این تفاهمنامه امتیاز احداث، نصب و بهره برداری از توربین های انبساطی در سه ایستگاه تقلیل فشار (CGS) شرکت گاز جهت تولید برق و فروش آن به وزارت نیرو یا هر سازمان دیگر به شرکت هسا و اگذار شده است.

وی افزود: روزانه بیش از 55 میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف می شود که این گاز ابتدا با فشارPSI 1000 (پوند بر اینچ مربع) وارد خطوط لوله می شود که برای بهره برداری از آن باید به حدودPSI 250 تقلیل فشار یابد.

وی گفت: با استفاده از توربین های انبساطی در ایستگاه های تقلیل فشار می توان انرژی که در فرایند تقلیل بلا استفاده هدر می رود را به میزان زیادی بهره برداری و به جریان برق تبدیل کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان افزود: این طرح اولین بار در کشور در استان اصفهان اجرایی می شود و در فاز نخست می توان از هر توربین 7تا 8 مگاوات برق تولید کرد.

مومنی گفت: اکنون دو توربین انبساطی در نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان فعال است و با انعقاد این تفاهمنامه در نظر داریم سه ایستگاه C.G.S در استان را به توربین انبساطی تجهیز کنیم.

مدیرعامل هسا نیز ضمن اظهار خرسندی از این همکاری دو جانبه گفت: انگیزه ما کمک به اقتصاد کشور با رویکرد جهادی است و قدم گذاشتن در حوزه نفت و گاز به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی و بهینه سازی آن یکی از صحنه های جهادی است.

محمد سیرتی افزود: شرکت هسا مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی کار طراحی، ساخت، تست و نصب توربین های انبساطی را در دستور کار خود قرار داده است.

در فاز نخست هر توربین انبساطی ظرف مدت دو سال تولید و راه اندازی می شود و پس از بومی سازی آن این روند با شتاب بیشتری مواجه خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: