واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸

اقدامات داعش در حال توقف است

ائتلاف بین المللی به اصطلاح ضد گروه تروریستی «داعش» در نشست بروکسل ادعا کرد: اقدامات این گروه در کشور عراق در حال متوقف شدن است.
تدبیر24: وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه موسوم به ائتلاف بین المللی علیه داعش در نشست دیروز (چهارشنبه) خود ادعا کردند که به مدد هزاران حمله هوایی علیه این گروه که از ماه اوت آغاز شده است، داعش در عراق در حال متوقف شدن است.

'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا که ریاست جلسه ای با حضور همتایان خود از 60 کشور عضو ائتلاف را بر عهده داشت، اعلام کرد: داعش مجبور به تغییر شیوه مبارزه خود شده و همین امر اقدامات این گروه را خنثی می کند.

در ائتلاف بین المللی علیه داعش که برای نخستین بار در سطح وزرای کشورهای عضو برگزار شد، اعلام شد: نتایج حملات هوایی در حال مشخص شدن است. هر چند که هنوز اقدامات زیادی برای مسدود کردن مسیر کسب درآمد این گروه به ویژه در زمینه نفت و نیز مسیر جذب نیروهای خارجی باقی مانده است.

کری در جریان این نشست اعلام کرد: فعالیت این ائتلاف تا زمانی که به پیروزی برسد ادامه خواهد یافت و این تعهد مسلما سال ها به طول خواهد انجامید.

نیروی ائتلاف در حالی مدعی تاثیرگذاری حملات هوایی بر اقدامات گروه تروریستی داعش هستند که نیروهای آمریکایی به دفعات از این گروه تروریستی با ریختن محموله های تسلیحاتی و پشتیبانی حمایت کرده اند

'لوران فابیوس' وزیر امور خارجه فرانسه، اعلام کرد: داعش معضلی است که باید هر کاری برای ریشه کن شدن آن صورت داد.

وی با اشاره به این که حملات هوایی علیه این گروه تروریستی به ویژه در عراق در حال به ثمر نشستن است، افزود: اما هنوز کارهای بسیاری باقی است.

'خوزه مانوئل گارسیا مارگالو' وزیر خارجه اسپانیا در نشست بروکسل استفاده از نیروهای زمینی را در مناطق عملیاتی ضروری دانست و گفت: بمباران بدون پشتیبانی زمینی به فعالیت داعش پایان نخواهد داد.

این در حالی است که تا کنون 'حیدر العبادی' نخست وزیر عراق و کشورهای غربی حضور نظامیان خارجی را در خاک عراق رد کرده اند.

'فرانسوآ اولاند' رییس جمهوری فرانسه نیز دیروز (چهارشنبه) از آمادگی کشورش برای افزایش تعداد، سرعت و میزان تاثیرگذاری اقدامات نظامی علیه داعش خبر داد.

بر پایه این گزارش، نشست دیروز ساعاتی پس از آن برگزار شد که وزارت دفاع آمریکا از حمله هوایی ایران در عراق و علیه داعش خبر داد و اعلام کرد: این حملات در مناطق عملیاتی هواپیماهای آمریکایی صورت نگرفته است.

ایران این ادعا را تایید نکرده است.

در نشست بروکسل در حالی از ثمربخش بودن حملات هوایی به مواضع داعش سخن گفته شده است که 'بشار اسد' رییس جمهوری سوریه در گفتگویی با نشریه فرانسوی 'پاری مچ'، گفت که تهاجم هوایی آمریکا و هم پیمانانش را علیه مواضع داعش در خاک سوریه، جدی و موثر نمی داند.

منبع: روزنامه فرانسوی زبان «لوریان لو ژور» چاپ لبنان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: