واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

امسال چند عنوان کتاب چاپ شده؟

معاون وزیر ارشاد از چاپ ۴۱ هزار و ۲۹۹ عنوان کتاب طی هشت ماهه اول امسال در کشور خبر داد و گفت: در هشت ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حوزه کتب دینی ۲۶ درصد افزایش عنوان داشته‌ایم.
تدبیر24: عباس صالحی در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان با اشاره به نقش لرستان در دوران انقلاب و دفاع مقدس، بیان کرد: لرستان شخصیت‌های بزرگی همچون آیت‌الله العظمی بروجردی و آیت‌الله کمالوند را در خود پرورش داده است.

وی با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی افزود: حوزه کتاب و نشر از حوزه‌های مورد توجه نظام و انقلاب اسلامی بوده و هست.

صالحی اضافه کرد: اگر تولید کتاب و اندیشه در سه دهه گدشته و دوران قبل از انقلاب محدود به مراکز خاصی بود امروزه به برکت گسترش تفکر و توسعه دانش تمام ایران در تولید فکر و اندیشه سهیم شده است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپ 41 هزار و 299 عنوان کتاب طی هشت ماهه اول امسال در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در هشت ماهه سال گذشته تعداد 36 هزار و 893 عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده که در هشت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد رشد در تولید عناوین کتاب داشته‌ایم.

صالحی گفت: طی هشت ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حوزه دین 26 درصد، در حوزه ادبیات و فلسفه 22 درصد، در علوم عملی 16 درصد، در بخش کودک و نوجوان 15 درصد افزایش عنوان کتاب داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: طی این مدت در برخی عناوین کتاب نیز کاهش داشته‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش 13 درصدی در بخش کمک درسی، کاهش 18 درصدی در بخش زبان انگلیسی اشاره کرد.

معاون وزیر ارشاد در خاتمه به بحث افزایش قیمت کتاب اشاره کرد و افزود: بحث افزایش قیمت کتاب به‌عنوان یک عامل اصلی در کاهش خرید کتاب نیست؛ چراکه در فضای تورمی قیمت کتاب نسبت به سایر کالاها تورم پایین‌تری داشته است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: