واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۲۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۱
بهبود روابط ایران و آمریکا ‌بخاطر حفظ منافع مشترک

کنارآمدن آمریکا با نقش قدرتمند ایران در عراق

برخی از مقامات آمریکایی، نه تنها حملات هوائی تهران در عراق را تائید می‌کنند، بلکه نقش تهران را در کنترل پیش‌روی داعش به وسیله بسیج‌کردن شبه‌نظامیان شیعه، بسیار موثر می‌دانند./ تغییر این لحن به بهبود روابط ایران و آمریکا مربوط می‌شود که از پس زمینه‌ حساس‌ترین مذاکره میان ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران، در سال‌های اخیر به وجود آمده است.
تدبیر24: طی سال‌های گذشته روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا بسیار تیره و وخیم بود اما سال‌ها پس از آن، این دو کشور نشان دادند که برای حفظ منافع مشترکشان می‌توانند در کنار هم بجنگند.

به گزارش آفتاب، رویترز با این مقدمه نوشته است: حملات هوایی اخیر ایران در عراق علیه داعش [این در حالی است که مقامان ایران بمباران هوایی علیه داعش را تکذیب کرده‌اند] نشانه‌ای است از نقش بسیار مهم و نیرومند تهران در جنگ بغداد. با این وجود اگر این اتفاق در دوران ریاست‌جمهوری جورج دبلیو بوش می‌افتاد، او این اقدام ایران را یک نوع مداخله‌ی بی‌مورد تعبیر می‌کرد.

جان کری روز چهارشنبه گفت: «فکر می‌کنم ناگفته روشن است که اگر ایران در یک منطقه مشخص اقدامی را علیه داعش انجام می‌دهد و اگر این اقدام به داعش محدود می‌ماند و تأثیرگذار است، نتیجه کلی آن مثبت خواهد بود. اما این چیزی نیست که ما آن را هماهنگ کنیم، این انتخاب و تصمیم دولت عراق است.»

تغییر این لحن به بهبود روابط ایران و آمریکا مربوط می‌شود که از پس زمینه‌ حساس‌ترین مذاکره میان ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران، در سال‌های اخیر به وجود آمده است.

برخی از مقامات آمریکایی، نه تنها حملات هوائی تهران در عراق را تائید می‌کنند، بلکه نقش تهران را در کنترل پیش‌روی داعش به وسیله بسیج‌کردن شبه‌نظامیان شیعه، بسیار موثر می‌دانند. در حالی که آمریکا در دوران اوج فعالیت نظامی و اشغال عراق، شبه‌نظامیان شیعه را متهم به کشتار نظامیان آمریکایی با حمایت ایران می‌کرد.

با این وجود همچنان ابهامات بسیاری در حمله هوایی ایران به داعش باقی مانده است. کری علنا آن را تائید نکرده است و ایران نیز آن را نپذیرفته است و اعلام کرده است که تهران فقط تسهیلات و مشاوره نظامی در اختیار دولت عراق قرار می‌دهد. اما مقامات آمریکایی متعددی این حملات را تائید کرده‌اند. حملاتی که در روزهای اخیر به نظر می‌رسد توانسته فعالیت‌های گروه تروریستی را در شرق عراق محدود کند.

به نظر می‌رسد ارتش آمریکا تصمیم ندارد هیچ قضاوتی درباره حملات هوایی ایران کند. سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: «ما تصمیم به موضع گرفتن در مقابل این مسئله را نداریم.»

رویترز پیش از این گزارش داده بود که در مناطقی که ایران مشاوران نظامی و عملیاتهای هوایی خود را انجام می‌دهد آمریکا نه نیروی نظامی یا مشاورانش را مستقر کرده و نه در آن مناطق عملیات هوایی انجام می‌دهد با این وجود مقامات هر دو طرف تاکید دارند که هیچ هماهنگی میان طرفین در این زمینه صورت نگرفته و آنها صرفا اقدامات خود را با دولت عراق هماهنگ می‌کنند.
منبع: آفتاب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
0
0
چقدر شما ساده لوحید. این برای اینه که میخوان بگن ایران در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت میکنه.
نظر شما: