واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۲۴۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
گزارش آسوشیتدپرس از سخنان وزیر خارجه امریکا در اندیشکده بروکینگز

جان کری: ثابت شده که نگرانی درباره ایران بی اساس بوده است

جان کری وزیر خارجه امریکا تاکید کرد که توافق هسته ای موقت با ایران پا برجاست و ثابت شده است که نگرانی در مورد فریبکاری تهران تاکنون بی اساس بوده است.
تدبیر24: به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن ، کری که در یک کنفرانس سیاستگذاری در مورد خاورمیانه در اندیشکده بروکینگز در واشنگتن سخنرانی می کرد، افزود : ایده های جدیدی در مورد نیل به یک توافق پایدارتر ارائه شده و وی امیدوار است که هدف تعیین شده آخر مارس برای دستیابی به چارچوب یک توافق نهایی بی آنکه به مذاکرات بیشتری نیاز باشد، دست یافتنی است .

وی گفت :' ما قصد نداریم تا ابد مذاکره کنیم . بدون پیشرفت محسوس ، چه کسی می داند که این مذاکرات تا کی می تواند ادامه یابد. '

وی مصرانه خواستار صبر و شکیبایی در قبال این مذاکرات شد و قول داد که فرآیند کنونی ' بدون پیشرفت محسوس ' ادامه نخواهد یافت .

وزیر خارجه امریکا همچنین درباره مبارزه با داعش به همکاری کشورهای میانه رو عرب و دیگران اشاره کرده و این همکاری را علامت بالقوه امید بخشی برای شکست دادن این گروه و بهبود چشم انداز صلح بین اعراب و اسرائیل دانست.

ولی وی همچنین خاطرنشان کرد که موانع زیادی در مسیر دستیابی به چنین اهدافی وجود دارد.

کری در اظهاراتی که به دنبال سخنرانی نتانیاهو ایراد شد، پذیرفت که اختلافاتی بین اسرائیل و امریکا در مورد نحوه رویکرد به ایران وجود دارد ولی تاکید کرد که دو طرف اهداف مشترکی را دنبال می کنند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روحانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
0
2
بخش دیگری از سخنان کری که در سایت شما سانسور شده: «سال گذشته، من اندکی پس از امضای برنامه اقدام مشترک که امکان آغاز مذاکرات رسمی را برای ما فراهم کرد، اینجا صحبت کردم. خوب به یاد دارم که آن روز خیلی‌ها ادعا می‌کردند که ما اشتباهی فجیع مرتکب شده‌ایم. به ما گفته شد که ایران تقلب خواهد کرد و رژیم تحریم‌هایی که طی سال‌های طولانی با زحمت شکل گرفته بود، فرو می‌ریزد. ما به بر هم زدن امنیت و ایمنی کشور خود و نزدیک‌ترین متحدانمان، متهم شدیم. و من همان زمان در پاسخ به شما گفتم که حقیقت این است که از روزی که برنامه اقدام مشترک اجرایی شد، ایالات متحده، شرکایمان از جمله اسرائیل و تمام جهان، امن‌تر شده‌اند. حدس بزنید چه اتفاقی افتاد. دقیقا همانی شد که گفتم.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: «یک سال قبل، برنامه هسته‌ای ایران با تمام سرعت به سمت ذخایر بزرگ‌تر، ظرفیت بالا‌تر غنی‌سازی، تولید پلوتونیوم سطح تسلیحاتی و کاهش مدام زمان گریز پیش می‌رفت. امروز، ایران به تک تک تعهداتی که در توافق موقت داده بود، عمل کرده است. برای اولین بار در یک دهه، پیشرفت برنامه هسته‌ای این کشور به عقب رانده شده است. از کجا می‌فهمیم؟ از آنجا که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شرکای ما توانسته‌اند تائید کنند که ایران واقعا به تعهدات خود در برنامه اقدام مشترک احترام گذاشته است.»

وی افزود: «حقیقت این است که از روزی که برنامه اقدام مشترک اجرایی شد، ایالات متحده، شرکایمان از جمله اسرائیل و تمام جهان، امن‌تر شده‌اند.»
نظر شما: