واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
کد خبر: ۴۲۴۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱

تلاقي تدبير و اميد در كلام روحاني

رئيس‌جمهوري با صلابت از پيگيري منافع ملي و حقوق عمومي مي‌گويد و نشان مي‌دهد كه تدبيرهاي ويژه‌اي در اين زمينه دارد و از سوي ديگر ايستادگي او بر مواضع اصولي و . . .
تدبیر24: رضا رئيسي - عده‌اي از مسامحه و مصالحه دولت پيرامون انتخاب وزير علوم مي‌گويند اما دكتر حسن روحاني 16 آذر امسال و در روزي كه با نام دانشجو مزين شده خط بطلاني بر اين نگرش‌هاي نخبه محور سياسي كشيده و تاكيد مي‌كند كه زمانه اين خاصه خرجي‌ها و كنش صرف معطوف به قدرت به پايان رسيده و دولت نيز قصد ندارد، بدور از نظارت مردم به زد و بندهاي سياسي پشت پرده بپردازد. اين سخن دكتر روحاني همراستا با شعار هميشگي و تاكيد موكد وي بر عمل به وعده‌هاي انتخاباتي و عدم فراموشي آن است. گفتارهايي كه معطوف به حفظ و ارتقاي بدنه اجتماعي دولت به عنوان مهم‌ترين مولفه و ركن ارتقا بخش در معادلات مختلف به كار آمده و جايگاهي ويژه دارد و بر عكس برخي از مسئولين روحاني نشان داده كه نمي‌خواهد اين ظرفيت مهم و راهبردي را از دست رفته ببيند. منتقدان سياسي دولت هر آنچه را كه مايل هستند در قالب انتقادات مختلف با سبك و سياق‌هاي متفاوت بيان مي‌كنند و بواسطه كميت پرشمار رسانه‌اي گاه به ورطه موج‌سازي تخريبي عليه دولت رهنمون مي‌شوند و اگر روحاني كلامي درباره مغايرت اين رويكردها با منافع ملي بگويد و خواستار انتقادات سازنده و غيرتخريبي شود با مظلوم نمايي دولت را به انسداد فضا متهم مي‌كنند. رئيس‌جمهوري اما يك‌بار ديگر با صراحت هر چه تماتر نه تنها از انتقاد نسبت به دولتي كه ديوار آن از همه كوتاه‌تر است، استقبال كرده بلكه از دانشجويان و نخبگان علمي كشور مي‌خواهد از دولت انتقاد كنند چرا كه بدون نقد پيشرفت را ممكن و ميسر نمي‌داند. جالب آنجاست كه منتقدان اين روزها، عملكردهاي ناصواب گذشته كه علت‌العلل پديد آمدن مضايق فعلي نيز هست را به فراموشي سپرده‌اند و اكنون كه دولت در شرايط سخت مشغول رتق و فتق امور است با انگشت‌گذاري روي مسائلي همچون گراني برخي اقلام كه مورد مداقه و حساسيت عامه مردم است، مي‌خواهند براي خود از اين نمد كلاهي ببافند اما دولت نجيبانه از كنار اين پروپاگانداي سياه و هدفمند مي‌گذرد و ترجيح مي‌دهد بدون حاشيه‌پردازي در مقام عمل توانايي‌هاي خود را به اثبات رسانده و منفعت عمومي را رقم بزند. اعتنا به خرد جمعي و نظرات كارشناسي يكي از حلقه‌هاي مفقوده و بسيار آسيب زننده در عملكردها و رويكردهاي قوه مجريه طي چند سال اخير بوده و روحاني در جمع نخبگان دانشگاهي يك‌بار ديگر ضمن تاكيد بر نگاه به ظرفيت‌هاي عمومي، مشورت و نظر خواهي از متخصصان حوزه‌هاي مختلف را يك رويكرد غير قابل تغيير و هميشگي از سوي دولت يازدهم عنوان مي‌كند و با لحاظ همين موضوع انتخاب وزير علوم را در راستاي ميل و خواست قاطبه جامعه دانشگاهي دانسته و وي را ادامه‌دهنده سياست‌هاي پيشين اعلام مي‌كند تا همگان بدانند كه دولت بر عهد و پيمان خود پابرجاست. اشاره روحاني به پيشرفت‌هاي اقتصادي و ثبات بخشي به اقتصاد كشور همانند مهار خيره‌‌كننده تورم و نيز در سوي مقابل ارتقاي جايگاه ايران در نظام بين‌الملل و نگاه متفاوت جهانيان به كشورمان كه در رشد بي‌سابقه گردشگران خارجي قابل اثبات و غيرقابل چشم‌پوشي است، بارقه‌هاي اميد را در جامعه متبلور ساخته و مي‌تواند به همسويي هر چه بيشتر مردم با دولت و نيز بالابردن آستانه تحمل آنان با توجه به اميدواري نسبت به آينده بينجامد.

رئيس‌جمهوري با صلابت از پيگيري منافع ملي و حقوق عمومي مي‌گويد و نشان مي‌دهد كه تدبيرهاي ويژه‌اي در اين زمينه دارد و از سوي ديگر ايستادگي او بر مواضع اصولي و تاكيد بر عدم اهمال در حوزه منافع عمومي اميد را در جامعه زنده نگه مي‌دارد. دو گزاره‌اي كه در تلاقي با يكديگر و منطبق با شعارهاي اعلامي دولت مي‌تواند آينده‌اي مطلوب براي كشور را در چشم‌انداز  پيش رو رقم بزند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
0
1
از لغو سخنرانی منتقدانش فهمیدیم چه قدر نجیبه و سعه صدر داره!!!!!!! واقعا که خیلی وقیحید.
ضمننا این رسانه های اصلاح طلبان و طرفداران دولت هستند که پرشمارند و همواره به دنبال هوچی گری.
در مذاکرات هم که با حماقت های اقایون علیرغم دادن باجهای بسیار، امریکا در کاسه گداییتون حتی اب دهان نینداخت.
نظر شما: