واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۹
آزادی تعداد دیگری از زندانیان

عید در عید

روز گذشته وزیر اطلاعات از آزادی تعداد دیگری از زندانیان در عید غدیر خم خبر داد. حجت‌الاسلام علوی در حاشیه جلسه دولت ...
تدبیر24: هوای این روزهای پایتخت پاییزی و ملس است نه از گرمای تابستان آنچنان خبری است و نه هنوز سرمای زمستان مستولی شده است اما گرمایی در اعماق قلب ایرانیان احساس می‌شود که سبب دلگرمی آنها شده است. گرمای تحقق وعده‌های داده شده رئیس دولت تدبیر و امید؛ وعده‌هایی که برخی تصور می‌کردند همان شعارهایی است که رئیس‌جمهور قبلی هم بیان کرد اما در مسیر تحقق آنها به دلایلی با بن‌بست مواجه شد اما این وعده‌ها از جنس دیگر بود و کسی هم که وعده داد از نوع مردان دیگر. او در اولین کنفرانس خبری‌اش گفت که وضعیت زندانیان سیاسی را در تعامل با سایر قوا پیگیری خواهد کرد که در آن زمان عده‌ای گفتند این سخن یعنی نه محترمانه به آزادی زندانیان. اما این معنایش آری بود؛ آری به رای مردمی که در 24 خرداد با اعتماد به آنچه دکتر حسن روحانی وعده داده بود به پای صندوق‌های رای رفتند.

استارت آزادی‌ها

از غروب 27 شهریور ماه بود که خبر رسید تعدادی از زندانیان سال 88 از زندان آزاد شدند، افرادی مانند فیض‌ا... عرب‌سرخی، امین‌زاده، نسرین ستوده، مهسا امرآبادی و... اما برخی دیگر از زندانیان آن اتفاقات سال 88 هنوز در زندان بودند. برخی اینگونه عنوان داشتند آزادی تعدادی از زندانیان به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل ارتباط دارد و از این طریق درصدد هستند تا از میزان تبلیغات علیه کشورمان بکاهند. اما دیروز...

عیدی روز غدیرخم به مردم

روز گذشته وزیر اطلاعات از آزادی تعداد دیگری از زندانیان در عید غدیر خم خبر داد. حجت‌الاسلام علوی در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: در عید غدیر خم زندانیان بیشتری مشمول عفو و رحمت قرار می‌گیرند و ما منتظر هستیم که هدیه خوبی به این اشخاص و مردم در این روز داده شود. وزیر اطلاعات درباره آزادی زندانیانی که اخیرا آزاد شده‌ا‌ند گفت: این نخستین بار نیست که نسیم رحمت و رأفت از جایگاه رهبری معظم انقلاب اسلامی وزیدن گرفته و جمعی از زندانیان را مشمول عفو و بخشودگی نظام کرده و البته این مسبوق به سابقه بوده است. وی افزود: هم اکنون شاهد وزش این نسیم هستیم و در آینده نیز شاهد وزیدن این نسیم خواهیم بود به خصوص که در جامعه ما در حال حاضر یک آرامش حکمفرماست و نگاه مردم امیدوارانه است. علوی افزود: طبیعتا ارکان نظام به‌ویژه مقام معظم رهبری که حکم پدر جامعه را دارند علاقه‌مندند تا چنین فضایی استمرار پیدا کند و نگاه امیدوارانه مردم به آینده پررنگ‌تر و پایدارتر شود و طبیعی است که در جهت پایداری این نگاه روشن‌بینانه و امیدوارانه به آینده قطعا شاهد اینگونه برنامه‌ها و آزادی جمع بیشتری از زندانیان خواهیم بود و ان‌شاءا... این امید را داریم که مردم ما در عید سعید غدیر خم عیدی خوبی دریافت کنند. خبرنگاری پرسید این آزادی‌ها بنا به درخواست کدام دستگاه انجام می‌شود و اصلا باید به درخواست کسی باشد که رهبری با آن موافقت کنند که وی در این باره اظهار کرد: این موضوع طبیعت نظام اسلامی است چراکه نظام اسلامی علاقه‌مند نیست کسی در زندان باشد همانطور که علاقه‌مند نیست کسی در بیمارستان باشد. یعنی دوست ندارد کسی بیمار باشد که ناچار به بیمارستان برود همانطور هم علاقه‌مند است که همه در چارچوب هنجارها زندگی کنند و نیازی نباشد که کسی به زندان برود. وی گفت: طبیعت نظام علاقه‌مند است که مردم در یک فضای آزاد مشغول کار وزندگی باشند و بتوانند از فضای رأفت و رحمت نظام همگی برخوردار باشند. خبرنگاری پرسید آیا آقای روحانی در این باره درخواستی به رهبری مطرح کرده است که علوی در این باره خاطرنشان کرد: من کلیت را عرض کردم طبیعی است در جزئیات هم می‌تواند ممکن باشد. خبرنگاری از علوی سوال کرد: بنابراین با توجه به اظهارات شما آیا تعداد بیشتری از زندانیان سیاسی در عید غدیر خم آزاد می‌شود که وی گفت: من عرض نکردم که چه زندانیانی، عرض کردم که زندانیان بیشتری مشمول عفو و رحمت قرار می‌گیرند و ان‌شاءا... منتظر هستیم که هدیه خوبی به این عده اشخاص و مردم پرداخت شود. خبرنگاری هم درخصوص وضعیت میرحسین موسوی و کروبی پرسید که وی دراین باره اظهار کرد: من کلیت بحث را عرض کردم شما به همین کلیات اکتفا کنید و ان‌شاءا... در آینده هم به امید خدا در خدمتتان خواهیم بود.

اژه‌ای هم خبر داده بود

روز دوشنبه هم سخنگوی قوه قضائیه عنوان داشته بود که آزادی زندانیان ادامه خواهد داشت. حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای مجدد برای آزادی زندانیان امنیتی دارید یا خیر؟ گفت: بدون شک هم به صورت معیاری و هم به صورت غیر معیاری برنامه داریم و به مناسبت‌های مختلف در طول سال همچون عید قربان، عید غدیر و 22 بهمن، آزادی زندانیان را خواهیم داشت. وی افزود: البته الزامی نیست که در هر مناسبتی عفو صورت گیرد اما این موضوع اراده‌ای جدید نبوده و می‌توان از مناسبت‌های مختلف برای آزادی زندانیان استفاده کرد.

حجت‌سپهوند

 

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: