واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کوروش تهامی بازیگر تئا‌تر و تلویزیون

بیاییم تنش‌ها را کمتر کنیم

سال‌هاست که حرف می‌زنیم و مدام از خلاء‌های موجود سخن می‌گوییم، فقط فرم پر می‌کنیم، حق عضویت می‌دهیم اما هنوز که هنوز است ...
تدبیر24: اصولا هنرمندان به دلیل نوع شغل و حرفه‌ای که دارند برای موفقیت در کار و کسب آرامش یک سری پیش نیاز لازم دارند. هنرمند باید تامین باشد، باید احساس امنیت کند. باید فکر کنیم در این سال‌ها چقدر توانسته‌ایم به هنرمندانمان حس امنیت بدهیم. هنرمند به خاطر شرایط اجتماعی‌اش نمی‌تواند برای گرفتن حقش دست به هرکاری بزند چون زیر ذره‌بین است. در همه جای دنیا هنرمند هرگز درگیر این مسائل نمی‌شود چون در آنجا مدیر برنامه وجود دارد. شرکت‌ها یا سازمان‌هایی وجود دارند که هنرمند تحت حمایت آنها فعالیت می‌کند اما اینجا خبری از این پیش نیاز‌ها نیست! متاسفانه زمانی هم که به مشکل برمی‌خوریم مرجع ذیصلاحی وجود ندارد که آنجا شکایت کنیم، اگر هم باشند اولا موضوع رسانه‌ای می‌شود، دوما مراحل اداری به قدری طول می‌کشد که هنرمند قید آن را می‌زند.

در نظر داشته باشیم که این فرآیند چقدر می‌تواند روی فعالیت هنری یک هنرمند تاثیر منفی بگذارد. سال‌هاست که حرف می‌زنیم و مدام از خلاء‌های موجود سخن می‌گوییم، فقط فرم پر می‌کنیم، حق عضویت می‌دهیم اما هنوز که هنوز است هیچ تشکلی نداریم. وجود چنین تشکلاتی باعث می‌شود تنش‌ها و کشمکش‌ها کمتر شود، باعث می‌شود فعالیت هنری بدون فشارهای بیرونی پیگیری شود. موضوع تنها به دستمزد و درگیری‌های کاری ختم نمی‌شود. اتفاقات اخیر نشان داد و ثابت کرد که هنرمندان نیازمند بیمه بازنشستگی هستند.

نیازمند خدماتی هستند که در زمان بیکاری و در زمان سالمندی بتوانند دریافت کنند. باید یادمان باشد که فردی که امروز روی تخت بیمارستان فراموش شده، روزی برای دیدن اثرش صف می‌کشیدیم. هنرمند همواره نیاز به توجه دارد، توجه لازم و منطقی. هنرمند اگر نادیده گرفته بشود، سرخورده می‌شود، تمام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: