واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶

کتاب «حکومت دینی؛ چرا؟» منتشر شد

کتاب «حکومت دینی؛ چرا؟» نوشته سید‌سجاد ایزدهی است که با توجه به استقبال گسترده مخاطبان این اثر به تازگی برای دومین نوبت در سال جاری در 2 هزار نسخه و قطع جیبی منتشر شده است.
تدبیر24:کتاب «حکومت دینی؛ چرا؟»در 60 صفحه، ضرورت تشکیل حکومت دینی در عصر غیبت را تبیین و مبانی کلامی حکومت دینی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
در این اثر، به شبهاتی چون، چرا فقیهان باید بر جامعه حکومت کنند؟، چه اصراری است که دین‌مداران در سیاست وارد شوند؟، کدام آیه و روایت، تشکیل حکومت دینی را اجازه داده است؟، تفاوت حکومت دینی و غیر دینی چیست؟ و آیا عقل نیز تشکیل حکومت دینی را قبول می‌کند؟ پاسخ داده می‌شود.
کتاب «حکومت دینی؛ چرا؟» دربردارنده سه فصل است که از اندیشه سکولاریسم، ماهیت حکومت اسلامی، ادله عقلی و روایی تشکیل حکوم دینی و... بحث می‌کند.
در بخشی از این کتاب آمده است، سکولاریسم که در آموزه‌های مسیحیت ریشه داشت و در پیامد رفتارهای غیر منطقی و استبدادی مسیحیت رشد یافت و به دیگر کشورهای اسلامی صادر شد،‌ تناسبی با فرهنگ اسلامی ندارد، از این رو جایگاهی نیز در این کشورها ندارد.
حکومت در اسلام مقدمه وصول به غایت اسلامی است. از این رو اموری همچون توسعه ایمان باوری، تحقق مدینه فاضله اسلامی، اجرای عدالت و قوانین اسلامی به ضرورت تشکیل حکومت اسلامی حکم می‌‌دهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: