واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۲۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰

چشم به راه ناوچه‌های آمریکایی

دیوید لو، سخنگوی وزارت دفاع تایوان در این باره گفت: تایوان 175 میلیون دلار برای خرید این دو ناوچه که در کلاس "پری" ساخته شده‌اند و نیازی به تعمیر یا ارتقای سیستم ندارند، اختصاص داده است. ماامیدواریم که هرچه سریعتر این ناوچه‌ها را تحویل بگیریم و آنها را عملیاتی کنیم.
تدبیر24:تایوان ابراز امیدواری کرد که واشنگتن هرچه سریع‌تر دو ناوچه دست دوم خریداری شده را به این کشور تحویل دهد. این درحالی است که اقدام کنگره آمریکا در تصویب لایحه فروش این دو کشتی جنگی عصبانیت پکن را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیوید لو، سخنگوی وزارت دفاع تایوان در این باره گفت: تایوان 175 میلیون دلار برای خرید این دو ناوچه که در کلاس "پری" ساخته شده‌اند و نیازی به تعمیر یا ارتقای سیستم ندارند، اختصاص داده است. ماامیدواریم که هرچه سریعتر این ناوچه‌ها را تحویل بگیریم و آنها را عملیاتی کنیم.

در همین حال دولت چین نسبت به این معامله واکنش نشان داده است. هونگ لی، سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از تصمیم کنگره آمریکا در موافقت با فروش دو ناوچه‌ به تایوان، این اقدام را دخالت در امور داخلی چین توصیف کرده بود.

لی در این باره افزود: چین قاطعانه با این اقدام مخالفت می‌کند و همچنین اعتراض رسمی خود را به طرف آمریکایی ابلاغ کرده است. ما امیدواریم کنگره آمرکیا اجرای این لایحه را متوقف کند. ما به اتخاذ تصمیم درست توسط نمایندگان جدید کنگره در جلوگیری از تخریب روابط چین و آمریکا امیدواریم.

این لایحه که طبق آن علاوه بر تایوان، ناوهای جنگی به مکزیک، تایلند و پاکستان نیز تحویل داده می‌شوند، برای اجرایی شدن باید به امضای رییس جمهور آمریکا برسد.

فروش سلاح‌های آمریکایی به تایوان طی سال‌های اخیر با مخالفت‌های شدیدی از طرف چین مواجه بوده است، اما تاکنون این مخالفت‌ها باعث بدتر شدن روابط پکن با واشنگتن یا تایپه نشده است.

با وجود روابط اقتصادی گسترده تایوان و چین، اختلافات سیاسی و نظامی بین دو کشور هر روز عمیق‌تر می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: