واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۲۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
در دیدار نمایندگان مجلس هشتم عنوان شد

سخنان داغ خاتمی از دولت جدید تا آزادی زندانیان

جوانان ما كه در اين سال ها شاهد اين همه تحقير و فشار و توهين بودند باز هم به اين نكته مهم توجه كردند كه بايد با همين نظام كار كرد و با روشن بيني آمدند و انتخابات را پرشور كردند . . .

تدبیر24 : رييس دولت اصلاحات با اشاره به حاكم شدن فضاي اميد در همه بخش هاي جامعه، تاكيد كرد كه اميدها، بيجا و بلندپروازانه نباشد و همچنين با اشاره به ضرورت پوست اندازي مديريت كشور گفت: «اين همه نيروي جوان تحصيلكرده و باسابقه بايد ميداندار شوند، الان هم به وزراي محترم و مديران ارشد عرض مي كنم كه راه را باز بكنيد، اين جوانان ما اين همه تحصيل كنندگان و علاقه مندان در صحنه بيايند و كار بكنند و در جمع بالابيايند.

حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي در ديدار با جمعي از اعضاي فراكسيون خط امام (ره) مجلس هشتم ضمن خوشامدگويي به آنها، با اشاره به سخنان مطرح شده در جلسه اظهار داشت: « اگر نتيجه انتخابات غير از اين بود كه الان هست به احتمال قوي روند نابودي اقتصاد كشور، روند از بين رفتن زير بناهاي كلي كشور، انزواي روز افزون كشور، روند فشارهاي فوق العاده ظالمانه از داخل و خارج كشور، روند حذف وطرد براساس تهمت و پرونده سازي و مشكلات ديگرادامه پيدا مي كرد و حتي تشديد مي شد آن وقت معلوم است كه وضع كشور چه مي شد؟

وي يادآور شد: اگر آن روند ادامه پيدا مي كرد حصرها، زنداني ها، درگيري ها، ناامني هايي كه براي افراد و گروه هاي خاصي در سراسر كشور پيدا شد، ادامه مي يافت، تنها صحبت سر اين نبود كه به كسي پست و سمت و مقام نمي دادند بلكه هر كاري مي كردند براي اينكه كسي را كه نمي پسندند حتي نتواند زندگي عادي داشته باشد. »خاتمي تاكيد كرد: «به نظر مي رسد اين روند متوقف شده يا دست كم شدت كمتري يافته است و اين دستاورد بزرگي است البته روند تغيير رويكردها و تحول در درون نظام بود هيچ كدام از شما نمي خواهيد اين نظام از بين رود: دلسوزي هاي ما از آن رو بود كه آن روندها و رويكردها براي كشور و سرنوشت آن مضر بود. »به گزارش روابط عمومي دفتر حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي، رييس جمهور اسبق كشورمان ادامه داد: «همه ما نظام را سربلند مي خواهيم نظامي كه امكانات مادي آن در اختيار همگان به طور عادلانه قرار بگيرد و مردم از حقوق و مزاياي معنوي كه به عنوان شهروند دارند، بتوانند استفاده بكنند جمهوري اسلامي را همين طور مي خواهيم.


 
توقع نداشته باشيد روحاني دقيقا طبق نظر و سليقه بنده و ديگران عمل كند

  خاتمي تاكيد كرد: شما توقع نداشته باشيد آقاي روحاني دقيقا طبق نظر و سليقه بنده و ديگران عمل بكند مهم آن رويكردهاست و پايبندي به آنها كه امروز احساس مي شود كه اين پايبندي وجود داشته و ان شاءالله وجود خواهد داشت.


رييس موسسه بين المللي گفت وگوي فرهنگ ها و تمدن ها ادامه داد: « البته واقعا بايد اظهار خوشحالي بكنم از اينكه احساس مي كنيم در كل كشور خردورزي و عقلانيت حاكم مي شود: شما فكر بكنيد در زمان ما با آن زمينه هايي كه راي مردم براي تحولات در سياست داخلي و خارجي ايجاد كرده بود، آن روز زمينه و فضا اين طور نبود كه امروز هست: آن روزاسم مذاكره كردن خيانت به حساب مي آمد و تابو بود، نمي شد صحبت كرد و امروز خيلي راحت درباره مذاكره البته از موضع اقتدار صحبت مي شود.»وي تصريح كرد: «در اين كشور با مشكلاتي كه به خصوص در اين چهار سال بود ما احساس مي كنيم فضا بازتر مي شود عده يي از زندانيان آزاد مي شوند، اين مساله قابل تقدير است هم براي كمك به آقاي روحاني براي پيشبرد اهدافش و هم براي رفتن به سوي فضايي كه همه احساس كنند مي توانند خدمت كنند. اميدوارم دوستان قوه قضاييه و وزارت اطلاعات پيگير اين قضيه باشند. »
    
اي كاش همه آزاد شوند


رييس دولت اصلاحات با ابراز خرسندي از اعلام خبر عفو و آزادي 80 نفر كه از سوي سخنگوي قوه قضاييه اعلام شد، اظهار داشت: «ما از اين خبر خوشحاليم ولي مي گوييم چرا اين تعداد؟! بگوييم همه: مگر كسي كه واقعا جنايتي كرده باشد آن هم در محكمه صالح اثبات شده باشد. خيلي از اينها واقعا كاري نكرده بودند بسياري از اتهاماتي كه زده شد اتهامات غلطي بود. »


وي ادامه داد: «از سوي ديگر ملت ما مثل هميشه رشد خود را نشان داد. رشد اين طرف بسيار بالابوده اولويت ها را تشخيص داد و احساساتي عمل نكرد به خصوص اصلاح طلبان و بالاخص جوانان عزيز، امروز بايد بگوييم افراط در بين ما تقريبا وجود ندارد نمونه كار در انتخابات بود. »رييس بنياد باران با بيان اينكه «در انتخابات مجلس گرايش به تحريم و يا حداقل عدم شركت بود»، يادآور شد: «يادتان هست به خاطر شركت بنده در انتخابات موجي ايجاد شد ولي در اين انتخابات همه گفتند بايد شركت بكنيم اين يعني عدم افراط يعني عقلانيت يعني شعور، جوانان ما كه در اين سال ها شاهد اين همه تحقير و فشار و توهين بودند باز هم به اين نكته مهم توجه كردند كه بايد با همين نظام كار كرد و با روشن بيني آمدند و انتخابات را پرشور كردند و حالاهم توقعي ندارند و مي خواهند زندگي كنند در فضاي آزادي كه قانون به آنها اجازه داده است. اينها تحولاتي است كه ايجاد شده. امروز اگر افراط گرايي هم هست در بخش هايي از آن سو است. »رييس جمهور اسبق كشورمان تاكيد كرد: « امروز كسي نمي گويد كه اصولگرا بايد حذف شود، خير! همه باشند خيلي از آنها خوشحالند، با عقلانيت هستند. حاصل اين انتخابات براي همه خوب بوده است، بنا، بر، اين نيست كه دولتي با اتوبوس بيايد و با اتوبوس برود
    
 
نيروهاي جوان تحصيلكرده بايد ميدان دار شوند


وي ادامه داد: «الحمدلله در اين مدت استقرار دولت جديد تحولات خوبي پديد آمده، افرادي كه آمده اند، كارهايي كه شده است قابل قبول و در بسياري موارد قابل تحسين است. شما در دانشگاه ها ببينيد. خدا مي داند بنده خطي و جناحي فكر نمي كنم حتي اگر از راست راست هم كسي مي آمد اين كارها را مي كرد اين را به نفع كشور مي دانستم. به سال هاي گذشته نگاه كنيد، اين همه حذف، اين همه استفاده از ابزارهايي كه قانون براي بهبود امور گذاشته، براي تحميل سليقه يي خاص و حذف سليقه ديگر براي اينكه ابزاري باشد كه انسان ها وجود و افكار خودشان را نشان ندهند و اگر دادند با آن ابزار با آن برخورد شود. چه استاد، چه دانشجو آمده است و امروز مي بينيم حركتي براي توقف اين روند پديد آمده است كه درخور تقدير است. »خاتمي با تاكيد بر اينكه «كسي كه نابجا از تحصيل محروم شده است: كسي كه امتياز ادامه تحصيل را با همه شايستگي از او گرفته اند، امروز اميدوار شده است»، گفت: «در بسياري از حوزه هاي ديگر هم شاهد اين تحول هستيم: برويد ميان بخش خصوصي بنگاه ها و شركت هايي كه بايد كار بكنند و حتي خانواده ها، همه احساس مي كنند مي توانند نفس بكشند و محدوديت هاي نابجا دارد كم مي شود، اميدوارم اين روند ادامه يابد
    
دولت زمينه فعاليت هاي اجتماعي را مهيا كند


    
وي در ادامه اظهار داشت: «امروز همه بايد در چارچوب ضوابط و قوانيني كه هست كارها و فعاليت هايتان را افزايش دهيد، البته فعاليت اجتماعي مجوز و امكانات مشروع مي خواهد، وقتي همه چيز به روي شما بسته است يا در اختيار گروه خاص قرار مي گرفته شما نمي توانيد كار بكنيد. خب، دولت بايد زمينه اين فعاليت ها را فراهم كند

سيد محمد خاتمي افزود: «نمونه يي عرض كنم: در سال هاي گذشته ما موسسه يي با حضور شخصيت هاي كشوري با نام «خانه فرهنگ خاتمي» به ياد مرحوم آيت الله خاتمي داشتيم كه بايد تجديد مجوز مي شد، گفتند شما بايد بنويسيد «خانه فرهنگ آيت الله سيد روح الله خاتمي رحمت الله عليه». . . يعني شبهه يي نماند كه اين خاتمي آن خاتمي نيست! الحمدلله قول داده اند كه اين مشكلات غيرقانوني رفع شود

خاتمي در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: «در زمينه تشكيلات اگر خيال بكنيم با يك بخشنامه و فرمان از بالا، دو حزب درست مي شود اين شدني نيست و اگر زمينه فعاليت حزبي نباشد نيرومندترين حزب هم در نصف روز كركره اش پايين كشيده مي شود.»وي ادامه داد: «بايد سياست ها و رويكردهاي فعاليت آزاد، حضور و نشاط احزاب و تشكل ها در چارچوب قانون باشد: فعاليت حزبي، آزاد و مدني. بايد ساز و كارهايي فراهم آيد كه انتخابات معناي خودش را داشته باشد. معتقدم تشكيلاتي كه الان هستند و بودند بايد باشند و كار كنند، منتها بايد ايجاد هماهنگي شود و پراكندگي وجود نداشته باشد. هر كدام طبق اساسنامه و مرامنامه خود با امنيت تلاش كنند در بالاهماهنگي هاي لازم به وجود آيد. ما در حال فكر كردن هستيم و مشورت مي دهيم و انشاءالله شاهد انسجام و هماهنگي بيشتر خواهيم بود
    
سر و صداهايي كه اين روزها شد، غلط بود


رييس جمهور اسبق كشورمان تصريح كرد: «معتقدم اگر اين هماهنگي ها در شوراي شهر هم بود بيش از الان نتيجه مي داد، در واقع شوراي شهر تحت الشعاع انتخابات رياست جمهوري قرار گرفت كه اگر توجه بيشتري شده بود هم نتيجه بهتري مي داد و هم در هدايت آن در مسير آشفتگي هايي كه شد موثر بود». سيد محمد خاتمي خاطرنشان كرد: «بنده اعلام مي كنم اين سر و صداهايي كه اين روزها شد غلط بود، اصلادر حدي نبود كه اين طور بحث شود، اينكه افرادي اشتباه بكنند يا نكنند خيلي بيش از آنچه رخ داد مورد توجه قرار گرفت. تهران مسائل مهمي دارد همه بايد دست به دست هم بدهند و به آنها برسند، موفقيت در خدمت رساني درست به تهران موفقيت اصلاح طلبان و همه است و بايد دنبال اين كار باشند


رفع حصرها به نفع همه است


خاتمي با تاكيد بر اينكه «همه بپذيرند كه فضا عوض شده است»، تاكيد كرد:« همه همت كنند تا حصرها نيز برداشته شود، نكته مهم اينكه اصل بسياري از تصميمات در شوراي عالي امنيت ملي گرفته شده است حالاهم بايد جلسه شورا با قوت تشكيل شود و راه حل خردمندانه و منصفانه نيز پيدا شود و به سوي حل مشكل در اين زمينه گام برداشته شود:اين به نفع همه است.ولي به هر حال خوشبختانه رويكردهاي مقبول وجود دارد كه قبلانبود ما بايد از اين امر استقبال بكنيم

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
نسترن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
2
20
موتور خاتمی روشن شد اصلاحان پیش به جلو
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۵
0
10
ای رهبر اصلاحات آماده ایم آماده.
احمد عبد الله زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
0
آقای خاتمی فراموش کرده است که این دولت پیر ویلچر نشین که معتقد است باید گروهبانها بروند و ژنرالها بیایند کشور داری کنند .
با جوان گرائی جمع نمی شود .
آقای خاتمی خود می داند حرفهایش دروغ است و شعاری بیش نیست .
فتنه گرانی که فتنه بزرگ سال 88 را آفریدند نشان دادند زره ای دلشان برای ملت شان نمی سوزد و قرار نیست خدمتی برای کشور انجام دهند .
می خورند و می برند چپاول می کنند و به مردم دروغ می گویند و بازهم روی اگر دست شان لای چرخ گردون گیر افتاد فتنه ای دیگر خواهند کرد .
اف بر دروغ گویان فتنه گر فتنه انگیز .
هاشمی و خاتمی و موسوی و کروبی
احمد عبد الله زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
0
خاتمی فتنه گری از فتنه گران فتنه بزرگ سال 88 به شمار می رود که امید ملت شریف ایران اسلامی این است که قوه قضائیه بزودی بتواند سران فاسد ومفسد فتنه گر را پای میز محاکمه کشاند و طبق آیات قران کریم آنان را با مجازات مرگ محکوم و با چوبه های دار مجازات کند .
بسمه تعالی
قرآن کریم می فرماید .:
والفتنة اشد من القتل . :
فتنه گری و فتنه انگیزی ازقتل و کشتن انسانها بدتر است . :
و قاتلوهم حتی لا تکون فتنه . :
بکشید فتنه گران را تا فتنه ای باقی نماند . :
واقتلوهم حیث ثقفتموهم . :
: فتنه گران را هرکجا یافتید بکشید .
صدق الله علی العظیم . :
همچنین علی ابن ابیطالب (ع) میفرمایند . :
: چشم فتنه را باید ازهدقه درآورد .
مرگ و نفرین بر سران فاسد فتنه گر فتنه سال 88 هاشمی ، خاتمی ، موسوی و کروبی
نظر شما: