واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۲۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳

بازداشت76معترض به نقض حقوق بشر

یک سخنگوی پلیس انگلیس روز پنجشنبه گفت که 76 نفر در جریان یک حرکت اعتراضی صورت گرفته علیه نقض حقوق بشر در آمریکا و همبستگی با معترضین آمریکایی، در لندن دستگیر شدند.
تدبیر24:سخنگوی یاد شده علت دستگیری این افراد که در برابر و داخل یک مرکز تجاری در غرب لندن یک حرکت اعتراضی تحت عنوان 'نمی توانم نفس بکشم' برپا کرده بودند، را برهم زدن نظم عمومی و تلاش برای آسیب زدن به اموال عمومی عنوان کرده است.

این سخنگوی پلیس انگلیس اعلام کرده است درجریان برگزاری این تجمع اعتراضی گروهی از معترضان تلاش کرده بودند با زور وارد این مرکز بزرگ تجاری شوند و ضمن حمله به نیروهای امنیتی، تلاش کردند به اموال آسیب بزنند.

وی هشدار داده است پلیس انگلیس با افرادی که در جریان تظاهرات و یا تجمع های اعتراض و قانونی بخواهند دست به خشونت و اقدامات مجرمانه بزنند ، مدارا نخواهد کرد.

انگلیسی های معترض که شمار آنان به 600 نفر می رسید امروز ( پنجشنبه ) با تجمع در داخل و خارج یک مرکز تجاری در غرب لندن، تلاش داشتند همبستگی خودشان را با معترضان آمریکایی ، نشان دهند.

این افراد، با دراز کشیدن در این مرکز تجاری که نمادی از سیاه پوستان کشته شده بدست افسران پلیس سفید پوست آمریکایی شمرده می شود، سبب اخلال در خرید و فروش این مرکز شده بودند.

معترضان در حرکت اعتراضی 'نمی توانم نفس بکشم'، دست نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود ' زندگی سیاه پوستان مهم است' .

براساس گزارش های منتشر شده ، چهارشنبه شب گذشته نیز در غرب لندن شماری از معترضان در بیرون یک مرکز تجاری اقدام به برگزاری یک تجمع اعتراض مشابه کرده بودند.

اعتراض ها در شهرهای مختلف آمریکا از چند هفته پیش زمانی که هیئت عالی منصفه ایالت میسوری از متهم کردن عامل قتل 'مایکل براون' سیاه پوست 18 ساله خودداری کرد آغاز شد و هفته گذشته این اعتراض ها پس از آن شدت گرفت که هیئت منصفه نیویورک نیز افسری که 'اریک گارنر' دیگر سیاه پوست آمریکایی را به قتل رسانده بود، متهم نکرد.

در طی دو هفته گذشته چند حرکت اعتراضی بزرگ و کوچک در حمایت از معترضین آمریکایی در لندن پایتخت انگلیس برگزار شده است.

اوایل ماه جاری صدها تن از اعضای گروه های مخالف تبعیض نژادی و مدافع حقوق مدنی در اعتراض به حکم دادگاهی در آمریکا برای تبرئه یک پلیس سفید پوست عامل قتل یک نوجوان سیاهپوست در شهر فرگوسن و ابراز همبستگی با مردم این شهر، در برابر سفارت آمریکا در لندن تجمع کرده بودند.

افراد تجمع کننده درحالی که شعارهای 'بدون عدالت، صلح ممکن نیست' ، 'عدالت، عدالت' سر می دادند، خواستار اجرای عدالت و محاکمه پلیسهای آمریکایی شدند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: