واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۴۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
سابقه بازي در سه جام ملتها را دارم

مبعلي: هرگز از کي روش انتقاد نکردم

ايمان مبعلي پس از سه سال دوباره به تيم ملي دعوت شد و اين بار خود او معتقد است که خيلي بيشتر از گذشته براي حضور در تيم ملي انگيزه دارد.

تدبیر24: مبعلی گفت: من من هرگز در مدتی که به تیم ملی دعوت نشدم. از کی روش انتقادی نکردم چون خودم هم می خواهم روزی مربی شوم و فکر می کنم همیشه حق با مربی است.

سه سال دوری از تیم ملی

بعد از سه سال دوباره به اردوی تیم ملی دعوت شدم . یعنی پس از حضور کی روش من یکبار به اردو دعوت شدم و تا الان سه سال از آن زمان می گذرد. این دوری از تیم ملی باعث شد تا بیشتر قدر لباس تیم ملی را بدانم. یعنی انگیزه هایم از قبل هم بیشتر شده است. واقعا هدفم این است که برای تیم ملی خوب بازی کنم. فکر می کنم با توجه به شرایطی که در نفت داشتم آقای کی روش تصمیم گرفت من را مجددا به تیم ملی دعوت کند و این نشان می دهد که او کاملا بازیهای لیگ را زیر نظر دارد.

از 16 سالگی ملی پوش بودم

من از زمانی که خیلی جوان بودم و فقط 16 سالم بود، به تیم ملی دعوت می شدم. اما انگار آدم حالا بیشتر قدر تیم ملی را می داند. چون الان با وجود اینکه سنم بالا رفته بیشتر برای پوشیدن لباس تیم ملی انگیزه دارم. همیشه تیم ملی را دوست داشتم و هر موقع هم که نبودم سعی کردم که منطقی برخورد کنم.

از کی روش انتقاد نکردم

اگر زمانی هم از دعوت نشدم برای تیم ملی عصبانی شدم، هیچ وقت بخاطر خودم نبوده. من خودم دوست دارم یک روز مربی شوم و به عقیده من همیشه حق با مربی است. این یک قانون هست. من هیچ وقت از عملکرد کی روش انتقادی نکردم. حالا هم از اینکه این فرصت به من داده شده خیلی خوشحالم و تمام تلاشم را می کنم تا برای تیم ملی مثمرثمر باشم.

تغییر تیم ملی

در این سه سالی که در تیم ملی نبودم مسلما خیلی چیزها عوض شده. بعضی قدیمی ها هنوز در تیم ملی هستند، خیلی هم جوان به تیم اضافه شده است. اما مهم تر از همه این است که بعد از بازیهای خوبی که تیم ملی در جام جهانی به نمایش گذاشته توقع مردم الان از تیم خیلی بالا هست. پس ما هم باید تمام تلاش خودمان را بکنیم تا بتوانیم بهترین بازی هایمان را ارائه دهیم. همه حریفان ما مثل قطر و امارات و بحرین به عقیده من دشوار هستند و ما برای اینکه بتوانیم به مرحله پایانی برسیم کار بسیار دشواری داریم.

کاش من هم در اردو بودم

در این سالهایی که از تیم ملی دور بودم خیلی اتفاق افتاده که وقتی بازیها را دیدم فکر کردم، کاش من هم در تیم بودم. چون زمانی که بازیکنی که در حد تیم ملی هست، وقتی تیم ملی بازی دارد دوست دارند که در تیم باشند. این اولین مساله ای هست که هر بازیکنی به آن فکر می کند. من هم وقتی بازی تیم ملی را می دیدم. دوست داشتم که من هم باشم. ما الان کشور بزرگی داریم و کسی که بتواند در میان 30، 40 نفر بازیکن اول ایران در تیم ملی باشد، افتخار بزرگی نصیبش شده است.

در سه جام ملتها حضور داشتم

این انگیزه ای که من دارم فکر می کنم مقتضای سنم هست. جوان که بودم همش در تیم ملی بودم و برای همین متوجه نمی شدم که چقدر این موضوع برایم ارزش دارد و این مساله بعد ها به نفع آدم تمام می شود. جوان بودم و همیشه این شانس را داشتم که به اردوها دعوت شوم. من سابقه بازی کردن در سه جام ملتها را دارم. البته من فکر می کنم که در رده باشگاهی هم علی منصوریان موفق شده همین انگیزه را به تیم وارد کند. تیمی بدون حاشیه جمع کرده و مهم ترین عاملی که باعث می شود نفت نتیجه بگیرد این است که همه چیز بین کادر فنی و بازیکنان رو است و اول در تیم رفاقت وجود دارد.


به قهرمانی فکر نمی کنیم

نفت خیلی آرام آرام موفق شد صدر جدول را به دست آورد و قهرمان نیم فصل شود و من از همان زمان که همه می گفتند که نفت غول کش است. معتقد بودم که تیم ما خودش یک غول است و می تواند برای هر تیمی مشکل آفرین شود. خیلی ها معتقد هستند که این تعطیلات به ضرر تیم ما تمام می شود. چون آن هماهنگی و ریتم تیم بر هم می خورد. اما من فکر می کنم که این شرایط برای همه تیمهای لیگ هست. ضمن اینکه تیم نفت نه مغرور می شود و نه انسجامش از دست می رود. تیم ما مربی و بازیکنان با هوشی دارد که به خوبی می دانند که صدر بودن دلیل قهرمانی نمی شود. دیدیم که بسیاری از تیمها تا هفته های پایانی صدر هستند ولی قهرمان نمی شوند. پس ما سعی می کنیم که بتازی به بازی جلو برویم و از الان به فکر قهرمانی نباشیم.

شباهت ویسی و منصوریان

نفت باید از الان به فکر دیدار هفته 18 ام مقابل استقلال خوزستان باشد. آقا عبدلله(ویسی) مربی بزرگ و خوبی است و به عقیده من خیلی تشابه ها با علیرضا منصوریان دارد. هر دوی آنها خیلی به طرز فکر بازیکنهایشان نزدیک هستند و مهم تر از همه اینکه بازیکنانشان را درک می کنند.انگار که یکی از بازیکنهای بزرگ تیم دارد تیم را اداره می کند. شما دیدید که چطور آقای ویسی در اواز موفق شد یک بازی پایاپای را با استقلال انجام دهد.

ممکن بود به پدیده ببازیم

در مورد رقابتهای جام حذفی باید بگویم که دیدار ما مقابل صنعت ساری هم بسیار سخت بودو ما موفق شد در ضربات پنالتی این تیم را شکست دهیم. نفت در جام حذفی هم از این قانون پیروی می کند که ما بازی به بازی جلو می رویم و از الان به فکر قهرمانی در جام حذفی نیستیم. قبول دارم که پدیده یک بازی پایاپای را با ما به نمایش گذاشت و حتی ممکن بود ما بازنده بازی شویم. الان دیگر همه بازیها سخت شده .شما می بینید که استقلال خوزستان که یک تیم ته جدولی است مقابل استقلال یک چنین بازی زیبایی را به نمایش می گذارد.

فقط پنالتی فینالیست را مشخص می کرد

البته در دیدار با پدیده هوا خیلی سرد بود و باد شدیدی در ورزشگاه می وزید که روی کاتر دو تیم تاثیر گذاشته بود. من فکر می کنم در آن دیدار آنقدر بازی دو تیم پایاپای بود که حتی اگر 20 دقیقه دیگر هم وقت اضافه می دادند باز هر دو تیم گل می زدند و بازی به تساوی کشیده می شد و فقط ضربات پنالتی می توانست تکلیف تیم صعود کننده به مرحله بعد را مشخص کند.

موقع پنالتی زدن استرس داشتم

وقتی که در این بازی پشت ضربه پنالتی ایستادم، آنقدر استرس داشتم که تا لحظات آخر نمی دانستم که می خواهم توپ را به کدام سمت شوت کنم. به هر حال همیشه مسئولیت بازیکنان بزرگ تیم بیشتر است. اما خدا را شکر که بقیه پنالتی هایشان را خوب زدند و بیرانوند هم که دو تا پنالتی را گرفت و توانستیم صعود کنیم. منصوریان هم که خیلی برخودر خوبی داشت و اصلا این مساله را به رویم نیاورد.


دیدار فینال جام حذفی پر تماشاگر است

به عقیده من درست است که تا دیدار فینال نفت و ذوب آهن در خرداد ماه زمان زیادی باقی مانده است. اما تا آن زمان دیدارهای لیگ و باعث می شود که حساسیت و زیبایی این دیدار هم بیشتر شود. تازه من فکر می کنم که اگر ما تا آن زمان موفق شویم قهرمان لیگ شویم. دیگر این دیدار از حسااسیت زیادی برای تیمهای لیگ برتری استقلال و پرسپولیس و سپاهان و تراکتور پیدا می کند. برای همین هم ممکن است هواداران استقلال و پرسپولیس هم با حساسیت ویژه ای این دیدار را دنبال کنند. آنچه که مسلم است این بازی در هر شهری باشد تماشاگر خواهد داشت و همه ایران روز این بازی زوم می کنند.

به استقلال برنمی گردم

با صحبتهایی که در مورد حضور چند بازیکن بات تجربه قدیمی استقلال دراین تیم به گوش می رسد، خیلی ها از من می پرسند که آیا به استقلال بر می گردم. من باید بگویم که اولا هیچ صحبتی در این زمینه با من نشده است. بعد هم اگر این اتفاق می افتاد هم منطقی نیست که وقتی من به خاطر علی آقا به نفت آمدم و تیم هم دارد خوب نتیجه می گیرد. بیایم چنین از نفت جدا شوم. امسال قطعا در خدمت نفت هستم برای تیم فصل آینده ام هم بعدا تصمیم می گیرم.

قطعا منصوریان مربی استقلال می شود

اینکه می گویند منصوریان آلترناتیو قلعه نویی هست. مطمئنا منصوریان یکی از گزینه های مربیگری استقلال است. اما شاید هنوز برای حضور او کمی زود باشد. اومربی با هوشی است و در زمانی به استقلال می آید که شرایط برای او فراهم باشد. ضمن اینکه هواداران هم باید شرایط را برای حضور منصوریان مهیا کنند.

منبع: ورزش سه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: