واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹

جزئیات فراخوان طراحی خودرو

ایران خودرو در فراخوانی از نخبگان، نیروهای کارآمد و علاقه مند در زمینه طراحی نمای ظاهری خودرو (استایلینگ) در شش گروه کلاس خودرو دعوت به همکاری کرده است.
تدبیر24: این شرکت از ایده پردازان خواسته تا طرح‌های خود را در یکی از کلاسهای ابعادی A ،B ،C ،D،E و همچنین کلاس خودروهای شاسی بلند شامل شاسی بلند شهری (کراس اوور)، کلاس خودروهای شاسی بلند (SUV) و کلاس خودروهای چند منظوره (MPV) تا پایان دی ماه سال جاری ارایه کنند.

طبق اعلام صورت گرفته به طرح‌های برتر و برگزیده در هر کلاس یک دستگاه خودرو اهدا خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: کلاس خودروی A کلاس خودروهای مینی و هاچ بک بدون لحاظ صندوق در ظاهر خودرو است. اندازه عرض خودرو در این کلاس باید حدود 1580 تا 1680 میلی متر درنظر گرفته شود.

خودروهای کلاس B شامل خودروهای کوچک،‌ هاچ بک و سدان با صندوق است. در طراحی این کلاس اندازه عرض خودرو باید 1680 تا 1740 میلی متر درنظر گرفته شود.

کلاس C نیز شامل خودروهای متوسط پایین،‌ سدان، هاچ بک و لیفت بک با صندوق کوچک و پیوسته با شیشه عقب است. عرض این خودروها باید 1740 تا 1820 میلی متر لحاظ شود.

کلاس D شامل خودروهای متوسط بالا، سدان،‌ استیشن با دسترسی به فضای بار از بیرون و داخل خودرو و همچنین خودروهای لیفت بک است. بنابر اطلاعات منتشر شده عرض این خودروها باید بین 1820 تا 1870 میلی متر منظور شود.

اما کلاس E، شامل خودروهای نیمه لوکس سدان و استیشن با عرض تقریبی 1870 تا 1890 میلی متر است.

گروه بعدی گروه خودروهای شاسی بلند شامل خودروهای شهری (کراس اوور) با عرض تقریبی 1800 تا 1850 میلی متر، کلاس خودروهای شاسی بلند (SUV) با عرض 1900 تا 1950 میلی متر و کلاس خودروهای چند منظوره (MPV) با عرض تقریبی 1854 تا 1997 میلی متر است. خودروهای شهری لوکس با کاربری خانوادگی، خودروهای شاسی بلند بیابانی لوکس با کاربری عمدتا خانوادگی با تشدید جنبه های کاربردی و اسپرت و همچنین مینی ون با اتاق استیشن با ظرفیت حمل هفت نفر با کارایی شهری و مسافرتی در این گروه قرار می گیرند.

گویا به منظور حفظ منافع شخصی و حقوقی افراد در ارایه طرح، اساس نامه ای منتشر شده که طبق مفاد آن کلیه آثار با حفظ مالکیت طراح،‌ در امانت گروه صنعتی ایران خودرو خواهد بود و در صورت تایید یک اثر صاحب آن برای عقد هرگونه قرارداد یا تفاهم نامه به بخش حقوقی این شرکت معرفی خواهد شد.

از سویی دیگر پس از عقد قرارداد یا تفاهم نامه، طرح در مالکیت شرکت قرار خواهد گرفت.

در این اساس نامه شرکت ایران خودرو وجود شباهت احتمالی میان طرح شرکتهای مختلف و طراحان در کل دنیا را اتفاقی و امری اجتناب ناپذیر خوانده و برای حل این مشکل احتمالی تصریح کرده است که در صورت بروز این گونه شباهتها بین طرح های ارسالی و محصولات آتی شرکت، طراح حق هیچ گونه شکایتی نخواهد داشت.

همچنین در صورتی که دو یا چند طرح از طراحان مختلف به صورت اتفاقی مشابه هم بوده و مورد تایید ایران خودرو نیز قرار گرفته باشند، با کلیه افراد تماس گرفته خواهد شد تا از سوءتفاهم های احتمالی جلوگیری شود.

در این اساس نامه تاکید شده طرح هایی که به هر نحو، کپی برداری از طرح های موجود در بازار ایران و جهان باشد به هیچ عنوان بررسی نخواهد شد.

ایران خودرو ضمن تاکید بر آزاد بودن تکنیک ارایه آثار عنوان کرده که تصاویر ارسالی در قالب فایل JPG و با حجم یک مگابایت باشد و در نماهای ارسالی، حتما نماهای کنار، سه رخ جلو و سه رخ عقب دیده شود. بقیه قسمتهای تصاویر به دلخواه طراح است.

ایده پردازان شرکت کننده در این فراخوان باید تمامی بخش‌های مختلف مراحل ثبت نام را با دقت تکمیل کنند.

این شرکت همچنین از نخبگان حوزه طراحی نمای ظاهری خواسته است تا در صورتی که ایده ای برای بهبود و فیس لیفت و یا حتی تغییر نمای جانبی محصولات جاری ایران خودرو نیز تهیه کرده اند آن را به طور جداگانه ارسال کنند.

فراخوان طراحی نمای ظاهری خودرو در تاریخ 16 آذرماه منتشر شده و در آن از علاقه مندان خواسته شده تا طرح های خود را تا پایان دی ماه به این شرکت ارایه کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: