واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
کد خبر: ۴۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

صادرات نفت ایران به کره جنوبی

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه نوامبر ۲۰۱۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۳۸ هزار و ۶۸۶ بشکه در روز رسید.
تدبیر24:واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه نوامبر نسبت به یک سال قبل 6.5 درصد افزایش یافت، اما خرید نفت این کشور از ایران در 11 ماهه نخست امسال منطبق بر تحریم های وضع شده از سوی آمریکا، کمتر از متوسط سال 2013 باقی ماند.
آمارهای گمرکی اولیه از واردات نفت پنجمین وارد کننده بزرگ نفت جهان در روز دوشنبه نشان داد که سئول در ماه گذشته 567 هزار و 611 تن، معادل روزانه 138 هزار و 686 بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است، در حالی که این رقم در نوامبر سال گذشته 532 هزار و 851 تن بود.
بر اساس آمارهای رسمی و محاسبات رویترز، صادرات نفت ایران به کره جنوبی در فاصله ماه های ژانویه تا نوامبر به 5.67 میلیون تن، معادل روزانه 124 هزار و 12 بشکه رسید که 7.6 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت و 7.5 درصد نیز کمتر از متوسط 134 هزار بشکه ای سال 2013 بود.
بر اساس توافق موقت منعقده در نوامبر 2013، ایران غنی سازی اورانیوم با درصد بالا را به حالت تعلیق درآورده است و مشتریان بزرگ آسیایی شامل کره جنوبی، باید میزان واردات نفت از تهران را در سطح پایان سال 2013 حفظ کنند.
شرکت های اس کی انرژی و هیوندای اویل بانک کره جنوبی از ایران نفت وارد می کنند و میزان واردات آنها هر ماه نسبت به ماه گذشته متفاوت است.
به طور کلی، کره جنوبی در ماه گذشته 11.1 میلیون تن، معادل 2.71 میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد.
بر اساس آمارهای گمرکی، این رقم 8.7 درصد بیشتر از 10.2 میلیون تن وارد شده در ماه نوامبر سال 2013 بود. آمارهای نهایی واردات نفت کره جنوبی اواخر ماه جاری توسط شرکت ملی نفت کره اعلام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: