واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶

دزد فرهنگ از پنجره می آید

پیشرفت غیرقابل تصور تکنولوژی ارتباطی در روند پرشتاب جهانی، امروز چهره دنیا را دگرگون کرده و در میان این شتاب، منفی ها هم مجال یافته اند با فشار بر پنجره های فرهنگی ما از درهای بسته عبور کنند.
تدبیر24:تکنولوژی ارتباطی این امکان را فراهم می کند که انسان ها بدون واسطه با یکدیگر سخن بگویند، ارتباط برقرار کنند، از افکار و دیدگاه های هم مطلع شوند و در نهایت بر یکدیگر تاثیر بگذارند.

یکی از بارزترین ابزارهای تکنولوژی ارتباطی، رسانه ها به عنوان وسیله انتقال پیام و اطلاعات هستند که با کمک تکنولوژی، تمام سطوح اجتماعی را در جای جای این کره خاکی تحت سیطره خود قرار می دهند و همین قدرت و نفوذ بالای رسانه های نوین باعث شده تا آنها به عنوان یک سلاح فرهنگی موثر شناخته شوند.

اگر فضای جامعه را با این اوصاف بررسی کنیم در می یابیم ماهواره تمامی اهدافی را که یک صادرکننده فرهنگ پیگیری می کند به انجام می رساند، صاحبان و سازندگان ماهواره یعنی قدرت های بزرگ و فرهنگ مهاجم که یکسانی فرهنگی و رفتاری را در سراسر جهان هدف گرفته اند معضل و مساله مهمی را فراروی کشورها و ملت های دیگر قرار می دهند مخصوصا کشورها و ملت هایی که به فرهنگ بومی و ملی خود اصالت می دهند و می کوشند در برابر تهاجم فرهنگ غرب مقاومت کنند.

ماهواره یکی از رسانه های قدرتمند ارتباط جمعی به شمار می آید که همانند کشف انیشتین هم می تواند در مصارف درست مانند تولید رادیو داروها استفاده شود بدان معنا که از شبکه های علمی و مفید آن استفاده کرد و هم می شود با آن بمب هسته ای تولید کرد و جان هزاران انسان بی گناه را در چند ثانیه گرفت، همانند اکثر شبکه های ماهواره ای که اهدافی جز تسخیر و تخریب و تباهی انسان ها و به انحراف کشاندن فرهنگ ها و آداب و رسوم ندارند.

وجود 166 شبکه ماهواره ای فارسی زبان نشان از گستردگی سرمایه گذاری دشمن در جنگ نرم علیه ایران دارد، وقتی از کارشناسان درمورد علل بی حجابی، افزایش طلاق، افزایش مصرف دخانیات، لاابالی گری ها و بی تفاوتی های افراد نسبت به مسایل دینی، اجتماعی و سیاسی سوال می شود ماهواره را عامل اصلی آن معرفی می کنند.

تاکنون اندیشمندان بیش از ده ها اثر مخرب ماهواره را ذکر کرده اند که نابودی بنیان خانواده یکی از اصلی ترین اهداف مخرب دشمنان است و بر اساس نتایج تحقیقات جامعه شناسان ایران ماهواره 21 درصد عامل طلاق است.

کارشناس مسایل فرهنگی در این زمینه به ایرنا گفت: خانواده در ایران مهم ترین نهاد و بنیان انتظام اجتماعی است، در واقع هدف شبکه های ماهواره ای تغییر الگوی نگرشی و رفتاری خانواده ها است و برنامه های ماهواره ای قصد دارند نوع تفکر و بینش سیاسی، اقتصای، اجتماعی و فرهنگی خانواده ها را منحرف کرده و مصرف گرایی را در بین آنان نهادینه سازند.

به گفته «روح الله صنعتکار»، سست شدن بنیان خانواده از تبعات حضور با کنترل و بی کنترل ماهواره در ایران است که پیامدهای آن شامل اختلاف افکنی بین زنها و شوهرها، بدحجابی، رویگردانی دختران از فضای خانواده، کاهش تاثیر پذیری فرزندان از والدین، ترویج خشونت و از بین بردن دین افراد خانواده است.

وی افزود: شکستن مرزها و حریم ها در خانواده، مجاز شمردن خیانت زن و شوهر به هم، اهانت فرزندان به والدین و بی توجهی به آنان از دیگر آسیب های ماهواره است و در نهایت اینکه فیلم ها و سریال های ماهواره به طور هدفمند عفت و اخلاق اجتماعی را نشانه گیری کرده و سبب تغییر سبک زندگی اسلامی و دینی به سمت سبک زندگی غربی بر مبنای مدرنیسم است.

وی گفت: امروزه آمارها حاکی از آن است که در خوشبینانه ترین حالت 15 تا 20 درصد و در بدبیناترین گمانه زنی ها بیش از 50 درصد از خانواده های ایرانی از ماهواره استفاده می کنند.

به اعتقاد این کارشناس فرهنگی شبکه های ماهواره ای چون «صدای امریکا»، «من و تو» و «فارسی 1» با محتواهای پوچ به ترویج دوستی با جنس مخالف، رابطه های نامشروع و عدم قبح خیانت زن و شوهر به هم می پردازند.

صنعتکار با اشاره به نیت شوم و دشمنی دیرینه سازندگان این شبکه ها با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: وقتی کشوری مانند انگلیس برای پخش شبکه بی بی سی انگلیسی از مردمان خود مالیات می گیرد، چگونه برای ایرانیان شبکه مجانی راه اندازی می کند.

شاید برخی از افراد پیامدهای ذکر شده از ماهواره را نپذیرند که در این موارد توصیه می شود افراد دو خانواده ای که یکی از آن دو از ماهواره استفاه می کنند و خانواده دیگر که ماهواره در فضای خانوادگی آنان وجود ندارد، مقایسه کنند، که خود با بررسی واقع بینانه متوجه تفاوت اخلاقی و رفتاری این دو خانواده خواهند شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: