واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
کد خبر: ۴۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

پول هست،همت کار نیست

گاهی به دلیل کمبود اعتبار روند اجرای برخی طرحهای عمرانی متوقف یا کند می شود اما جایی که پول هست دیگر برای کندی طرحهای عمرانی هیچگونه توجیهی باقی نخواهد ماند.
تدبیر24:طرح آبرسانی ماهور باشت و امامزاده جعفر از جمله طرحهایی است که کشاورزان این مناطق از کندی روند اجرای آن گله مندند و در حالی که به قول مسوولان به این طرح در سال جاری اعتبار خوبی پرداخت شده است.

طرح آبرسانی ماهورباشت ، امامزاده جعفر به عنوان مهمترین طرح آبرسانی گچساران در دولت های نهم و دهم اجرای آن کاملا متوقف شده بود ولی اختصاص اعتبار به این طرح در دولت تدبیر و امید موجی از خوشحالی برای مردم ایجاد کرد، با این وجود اگر چه اقدمات خوبی برروی آن انجام گرفته ولی روند اجرای آن اینک مطلوب نیست.

به گفته مسئوولان و کشاورزان وضعیت اجرای این طرح مصداق آن دسته از طرحهایی است که پول هست اما همت کار نیست و به نظر می رسد برون رفت این طرح از این وضعیت نظارت بیشتری را مطالبه می کند.

یک کشاورز منطقه بیدزرد گفت: مدتهای زیادی است که لوله های این طرح تامین شده ولی نسبت به اتصال و عملیات تکمیلی شبکه وتاسیسات جانبی آن اقدام نمی شود.

'علی احمدی ' از طرح آبرسانی به امامزاده جعفر و ماهور باشت به عنوان یک اقدام حیاتی دولت یازدهم برای توسعه این منطقه یاد کرد و افزود: بهره برداران انتظار دارند مجری طرح با استفاده بهینه از اعتبارات اختصاص یافته و شتاب بخشی اجرای این طرح، بیش از پیش برای خوشحالی مردم تلاش کنند.

یک کشاورز ماهور باشت طولانی شدن زمان اجرایی طرح آبرسانی ماهور باشت به امامزاده جعفر را یادآور شد و گفت: حدود 12 سال است که مردم همچنان منتظر اجرای این طرح هستند.

'عیسی کرمی ' به وجود زمین های دیم مجاور این طرح اشاره کرد و گفت: آمدن آب این خط لوله یک، آبادانی چشمگیری را به عنوان خدمت ماندگار دولت یازدهم دراین منطقه برخوردار از لحاظ شکوفایی اقتصاد کشاورزی شکل خواهد داد.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی به نگرانی مردم از روند اجرای طرح آبرسانی ماهور باشت ، امامزاده جعفر گچساران اشاره کرد و گفت: به اجرای این طرح امسال 20 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

'غلامرضا تاگردون ' افزود: این پروژه ی حیاتی از وضعیت اعتباری خوبی برخوردار است با این وجود روند اجرایی آن همپای وضعیت اعتبار آن نیست.

وی مدیریت منابع را یکی از وظایف مدیران اجرایی دانست و افزود: نظارت مستمر و الزام پیمانکار به شتاب بخشی طرحها می تواند زمان اجرای بسیاری از طرحهای عمرانی از جمله طرح آبرسانی دشت امام زاده جعفر و ماهور باشت را کوتاه کرد.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد نیز با انتقاد از روند کند اجرای طرح انتقال آب به دشت های امام زاده جعفر و ماهور باشت خواستار شتاب بخشی بیشتر در اجرای این پروژه شد.

سید' موسی خادمی ' افزود: آب منطقه ای استان به عنوان دستگاه مجری موظف است روند کار اجرای این طرح را به صورت هفتگی و حتی روزانه رصد کند.

وی تصریح کرد: پروژه ای که به لحاظ تامین اعتبار لازم به ویژه در سال جاری مشکلی نداشته نباید روند اجرایی آن نیز تا این حد با کندی روبرو باشد.

خادمی تصریح کرد: دستگاه مجری نیز باید ظرف یک و یا دو هفته آینده با انجام دیدار میدانی از طرح مشکلات و نیازهای اساسی آن را بررسی و با توجه به تعهدات قبلی پیمانکار نسبت به اجرای طرح در موعد مقرر اتمام حجت کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد در باره این طرح گفت: عملیات اجرایی این طرح پس از چند سال توقف سال 91 اعلام آغاز شد.

وی افزود: هدف از اجرای آن تامین آب پایدار برای سه هزار و 500 هکتار از اراضی روستاهای بیدزرد، سربیشه، بخشی از روستای امامزاده جعفر (ع)، خربل و محدوده ای از سرآب ننیز است.

'علی لطفی ' میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را اکنون افزون بر 85 درصد اعلام کرد و افزود: فاز نخست این پروژه تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی گفت: اکنون اجرای بند انحرافی، کانال انتقال، ایستگاه پمپاژ، خط انتقال به طول 17 و نیم کیلومتر و مخزن 10 هزار متر مکعبی این طرح با میانگین پیشرفت 70 تا بالای 90درصد در حال اجرا است.

لطفی میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح را افزون بر یکهزار و 100میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون حدود 160 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

'جعفر گورهرگانی' رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: به هشت مگاوات برق مورد نیاز این طرح آبرسانی اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای تامین برق مورد نیاز این شبکه و سایر تاسیسات جانبی آن به شتاب بخشی آن کمک خواهد کرد.

وی افزود: در صورت اجرا شدن خط انتقال از اول سال 94 عملیات اجرایی سیستم های قطره ای و بارانی دشت اره سراب ننیز و پس از آن امامزاده جعفر با اولویت مناطق دارای شرایط فنی به اجرا درخواهد آمد.

کشاورزان گچسارانی دشت امامزاده جعفر و ماهور باشت برلزوم همکاری و هم افزایی مسوولان اجرایی و مجری طرح آبرسانی به این خطه زرخیز برای شتاب بخشی این طرح مهم و برخورداری مردم از مزایای آن تاکید دارند.

از حدود 40 هزار هکتار زمین های زراعی گچساران حدود هفت هزار هکتار آبی است که افت منابع آب بسیاری از چاههای این منطقه گرمسیری و فقر کشت آبی در این شهرستان، شتاب بخشی اجرای طرح تامین آب دشت امامزاده جعفر و ماهور باشت را دوچندان کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: