واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
کد خبر: ۴۳۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸

موفقيت در نيويورك همان نصرالهي است

با اشاره به موقعيت هيات ايراني در نيويورك اظهار كرد: اين موقعيت كه اوباما از رييس جمهور ما تقاضاي ملاقات كند و رييس جمهور ...

تدبیر24: رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار با جمعي از خانواده هاي شهدا و ايثارگران كه در حسينيه جماران برگزار شد، با اشاره به موقعيت هيات ايراني در نيويورك اظهار كرد: اين موقعيت كه اوباما از رييس جمهور ما تقاضاي ملاقات كند و رييس جمهور بگويد هنوز براي ملاقات زود است و بگذاريد زمينه آماده تر شود و اقداماتي كنيم كه به تدريج ملاقات را انجام دهيم، همان نصري است كه خداوند به ما وعده داده بود. آيت الله هاشمي رفسنجاني همچنين در اين جلسه به برخي سوالات درباره جنگ تحميلي از جمله اينكه چرا در روزهاي آغاز جنگ عراق توانست به داخل خاك ايران بيايد و اينكه چرا جنگ شروع شد در حالي كه ايران آماده جنگ نبود و مشغول بازسازي بود و. . . پرداخت.
هاشمي با تاكيد بر اينكه عراق شروع كننده جنگ بود و ما مورد تجاوز قرار گرفتيم و بايد دفاع مي كرديم، افزود: در روزهاي اول كه آماده نبوديم، عراق، پنج استان ما را تصرف كرد و با توجه به اينكه در آن زمان بني صدر با سپاه مشكل داشت، مانع حضور نيروهاي بسيجي و سپاهي در ميدان جنگ شد. بنابراين ارتش كه تمام تلاش خود را مي كرد به تنهايي نمي توانست مانع جلو آمدن عراق در خاك ايران شود. اما با رفتن بني صدر راه براي حضور نيروهاي تشنه شهادت به ميدان جنگ باز شد و سپاه و ارتش با هم موتلف شدند و شروع به پيشرفت كردند و اين منجر به پس گرفتن خرمشهر از دست عراق شد و مشخص شد كه ايران قدرت پيروزي در جبهه ها را به دست آورده است. بنابراين موج وسيعي از وساطت ها براي گرفتن آتش بس آغاز شد.
وي در ادامه به توضيح اين نكته پرداخت كه چطور عراق به صورت ظاهري دم از آتش بس مي زد و ايران آن را نپذيرفت، افزود: حرف ما روشن بود. چون مي گفتيم عراق به خاك ما تجاوز كرده است و تعداد زيادي از هموطنان مان شهيد و آواره شدند پس بايد به ما خسارت مي دادند و متجاوز هم محاكمه مي شد پس اين خواست مشروع بين المللي ما بود و امام تاكيد داشتند تا وقتي كه دشمن در خاك ما است، مذاكره نمي كنيم.
رييس تشخيص مصلحت نظام در ادامه به اين مطلب كه چطور شد جنگ پس از باز پس گرفتن خرمشهر ادامه پيدا كرد؟ گفت: پس از باز پس گرفتن خرمشهر هنوز دو هزار كيلومتر از بهترين زمين هاي ما كه در مرز ايران و عراق بود، در دست عراق قرار داشت. همچنين خسارت هاي ما را نداده بودند و متجاوز هم محاكمه نشده بود پس ما در جلسه شوراي عالي دفاع كه با امام داشتيم، اين نكات را بيان كرديم و در آن زمان نظامي ها مايل بودند وارد خاك عراق شويم و جنگ را ادامه دهيم تا صدام را در داخل كشورش از كار بيندازيم اما امام تاكيد داشت كه نبايد وارد عراق شويم.
هاشمي در ادامه به دلايل امام (ره) براي وارد نشدن نيروهاي نظامي هاي ايران به خاك عراق پرداخت و توضيح داد: امام (ره) معتقد بود اگر وارد عراق شويم مردم اين كشور كه با صدام همراه نيستند، به خاطر وطن شان موضع دفاعي مي گيرند و همراه صدام مي شوند. از طرف ديگر كشورهاي عربي دچار ترس خواهند شد و در جنگ به نفع عراق وارد عمل مي شوند و اينكه دنيا تحمل تصرف خاك عراق را از طرف ما نداشت و همچنين امام معتقد بود كه اگر ما وارد عراق مي شديم مردم عراق آسيب مي ديدند كه خواهران و برادران ما بودند. اما در همان جلسه نظامي ها استدلالي كردند كه امام قانع شد.
رييس تشخيص مصلحت نظام افزود: استدلال نظامي ها اين بود كه اگر صدام و دنيا بفهمند كه ما وارد خاك عراق نمي شويم هيچ وقت تسليم نمي شوند و با خيال راحت ارتش شكست خورده خود را بازسازي مي كنند و دوباره به جنگ ما مي آيند. از طرف ديگر امام هم معتقد بودند در اين شرايط اگر آتش بس را بپذيريم، خسارتي به ما پرداخت نمي شود و دو هزار كيلومتر از سرزمين هاي ما دست عراق مي ماند پس موضع ميانه يي گرفته شد و آن اين بود كه تا جايي وارد خاك عراق شويم كه مردم نباشند. پس قرار شد نيروهاي مسلح ما تا زماني كه عراق در خاك ما است، مقابله كنند و تا مرز جلو بروند و از آن به بعد تا جايي وارد خاك عراق شوند كه مردم طرف نباشند و به مردم ظلم نشود. ما با مردم عراق در بسياري موارد عقايد مشترك داريم.
هاشمي در ادامه با اشاره به اينكه در اين مقطع از جنگ ارتش و سپاه كه تا آن لحظه برادرانه كنار يكديگر مي جنگيدند، كم كم دچار اختلاف شدند و اين موضوع باعث شد جنگ در يك مقطع راكد شود و افزود: شيوه جنگ ارتش كلاسيك بود و شيوه سپاه شيوه جنگ مردمي را داشت و اين موضوع باعث شد كه در چند عمليات بعدي ناموفق باشيم. بنابراين تصميم براين شد كه فرماندهي واحد شكل بگيرد و كسي خارج از سپاه و ارتش بيايد و قرعه به نام من افتاد چون در آن زمان رهبري كه رييس جمهور و رييس شوراي عالي دفاع بودند، در ترور آسيب ديده بودند و همچنين مسووليت رياست جمهوري داشتند پس نمي توانستند در جبهه حضور يابند بنابراين امام از من كه رييس مجلس بودم خواست كه اين مسووليت را بپذيرم و امام حكم را نوشتند.
او تصريح كرد: وقتي براي خداحافظي خدمت امام آمدم و وضع جبهه را توضيح دادم، اين نظر را مطرح كردم كه ما بايد ضربه محكمي داخل خاك عراق به نيروهاي عراقي بزنيم و نقطه مهمي از عراق را بگيريم و بعد بگوييم كه مذاكره مي كنيم، سپس جنگ متوقف شود تا حق مان را بگيريم و اين نظر را دادم كه بايد جاهايي از عراق را بگيريم كه باعث شود عراق از خليج فارس دور بماند و از دريا و نفت محروم شود و در اين زمان شروع به مذاكره كنيم تا صدام محاكمه شود و خسارت هاي ما را بدهد. در آن ملاقات امام پس از صحبت هاي من نگاهي به من كردند و لبخند خاصي زدند و جواب من را ندادند اما گفتند كه به بركت خدا برويد تا ببينيم چه مي شود. هاشمي با اشاره به اينكه قبل از عمليات خيبر به عنوان فرمانده وارد جبهه شدم و نكاتي را كه خدمت امام گفته بودم، در حضور رزمندگان و فرماندهان جنگ مطرح كردم كه عده يي خوشحال شدند اما برخي معتقد بودند كه شعار ما جنگ جنگ تا پيروزي است، افزود: در اين مقطع از جنگ عمليات هايي را انجام داديم كه در اين عمليات ها با وجود موفقيت هايي كه كسب كرديم براي رسيدن به هدف نهايي به موفقيت نرسيديم اما نيروهاي ما همچنان دست بالارا داشتند و در نهايت به آنجا رسيديم كه شوراي امنيت براي عراق و ايران قطعنامه يي صادر كرد و امام فرمود ما اين قطعنامه را نه قبول مي كنيم و نه رد مي كنيم تا از نظر نظامي خود را نيرومند نگه داريم و قطعنامه را اصلاح كنيم كه البته اين كار بزرگ انجام شد.
وي با اشاره به اينكه قطعنامه شوراي امنيت به گونه يي اصلاح شد كه همه صاحبنظران بعدها متعجب ماندند، تصريح كرد: براي اصلاح قطعنامه پشتوانه ما قدرت نظامي ما بود. چون در آن زمان پايه صنعت موشكي ريخته شد و موشك هايي با برد 100 كيلومتر ساختيم و شهرهاي شرقي عراق در تيررس ما بود و امروز برد موشك هاي ما به 2500 كيلومتر رسيده است.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار كرد: صدام و حاميان او از قدرت دفاعي و موشكي ما مطلع شدند و اصلاح قطعنامه را پذيرفتند و دنيا فهميد ما از نظر نظامي ضعيف نيستيم و اگر وارد خاك عراق نمي شويم به خاطر ملاحظات مان است و در آن شرايط بود كه پس از اصلاح قطعنامه با رضايت خودمان آتش بس را پذيرفتيم.
او با اشاره به اينكه سران قوا با امام (ره) جلسه يي داشته اند، گفت: وقتي شرايط را براي امام توضيح داديم و امام (ره) قطعنامه را پذيرفتند از آن تعبير به جام زهر كردند و از ما خواستند تا اين موضوع را به مردم بگوييم اما وقتي ديدند اين كار از ما ساخته نيست، خودشان بيانيه دادند و پس از دو ، سه ماه كه جنگ پايان يافت، وقتي خدمت امام (ره) رسيدم، به من فرمودند جام زهر آن روز برايم تلخ بود اما امروز برايم شيرين شده است چون ما كارمان را خوب انجام داده ايم و خداوند نصرتي را كه وعده داده بودند، عنايت كردند. هاشمي با اشاره به اينكه در سازمان ملل پذيرفتند كه متجاوز عراق است و ايران مورد تجاوز قرار گرفته است، گفت: خسارت هاي جنگي به عهده عراق افتاد و 100 ميليارد دلار براي ما خسارت نوشتند. البته خسارت ها بيشتر از اينها
بود اما مشخص شد كه صدام هم بايد محاكمه شود و پس از سال ها گرچه جنگ تمام شده اما هنوز پيمان صلح نداريم چون قرارها اجرا نشده است، در حالي كه امروز برادران ما در عراق دولت تشكيل داده بودند و آن نصري كه خداوند وعده داده بود را شاهد هستيم چون به خوبي مي توانيم بپذيريم كه امروز صدام، حزب بعث و نظاميان عراق كجا هستند و ما چطور هستيم كه توانستيم با مقاومت و صبر و جهاد پيروز شويم. هاشمي تصريح كرد: اگر 8 سال گذشته نبود كه خودمان مقصرش هستيم، امروز جزو كشورهاي مقتدر درجه اول بوديم چون پول زياد و آمادگي فراوان و نيروهاي بسيار داشتيم و ان شاءالله شما مردم با اين جهاد آخري كه آفريديد، باعث شويد تا هرچه محسوس تر شاهد نصري باشيم كه خداوند وعده داده اند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سعید اصفهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
0
0
هاشمی حمایت حمایت.
نظر شما: